weinig drinken

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

vraagje: ik vind dat Ilyas zo weinig drinkt.
Ik zal even zijn schema opschirjven:

6.00 pap (210 water*7 schepjes =+ Bambix) (gaat nagenoeg op).
10.00 koekje o.i.d.
11.30 fles melk (210 * 7 schepjes) + brood (eet hij bijna niks van, veel kokhalzen)
14.30/15.00 fruithap + diksap (drinkt bijna niks)
17.30 warme hap en soms danoontje
19.30 fles (weigert hij soms volkomen, soms drinkt hij max 100 cc)
22.30 uur fles  

De diksap 's middags drinkt hij dus heel slecht. En de fles om 19.30 weigert hij ook meestal volkomen. Dus geef ik hem nog maar een fles om 22.30. Die slobbert hij dan half in slaap wel helemaal op. Maar goed, dat betekent dus dat hij tussen 11.30 en 22.30 niks drinkt. Dat kan toch niet oke zijn?
Hij redt wel zijn 3 flessen opvolgmelk per dag, dus zijn voedingsstoffen krijgt hij wel binnen, maar ik zou zo graag hebben dat hij nog wat anders dirnkt. Diksap of water ofzo.

Drinken jullie kinderen wel meer?

Groetjes, Mienetje

P.s. heb niet het idee dat hij er onder lijdt. hij plast goed, groeit goed, is vrolijk, eet veel groente en fruit.

hoi,hoi,

Ik denk dat het op zich wel mee valt hoor.
Evi drinkt aan hoeveelheid wel ongeveer hetzelfde
Ze krijgt 3 flessen van 180+6
groenten en fruit en 's middags flesje diksap ongeveer 150 cc.

groetjes Sonja

De richtlijn 6-7 maanden is 600ml flesvoeding met tussendoortjes van fruit etc.
Voor die tijd is 150ml per kilo lichaamsgewicht per 24u. de richtlijn(weegt je kindje 6kg dan dus 6x 150ml, totaal ml verdeeld over 24u.in 4 voedingen), meestal zit je er net onder of boven maar niet vaak erop :)

hij krijgt inderdaad wel genoeg, daar maak ik me ook niet zo druk om. (hij is nu overigens bijna 7 maanden).

Maar ik vind het zo raar dat hij niks wil tussen 11.30 en 22.30! Krijgt dat kind geen droge strot????

misschien een rare vraag, maar geef je 's middags eerst fruit en dan diksap?
Evi wil namelijk nadat ze iets gegeten heeft, fruit of groenten, niks meer drinken.  Nu geef ik ze eerst drinken dan iets anders, dat gaat prima.
Wanneer ze wel wil drinken is na een liga of bambix koekje (om door te spoelen hihi).

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan