weinig drinken

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Mijn dochter van 10,5 maand, wil alleen nog 's morgens en 's avonds 180 cc fv. (drinkt niet altijd alles op)
De rest van de dag wil ze niks drinken. Fruithapje vindt ze wel lekker. Sapjes of roosvice wil ze niets van weten. (en melk dus ook niet overdag). Brood en avondeten gaat wel redelijk maar voor mijn gevoel krijgt ze zo weinig vocht binnen.
Hoe gaat dat bij jullie kleintjes? Iemand tips om haar wat meer te laten drinken?
Oh ja pap vindt ze vreselijk...
Groetjes roxan

Hoi,

Wat vervelend. Geen idee hoeveel vocht ze eigenlijk moeten hebben.
Mijn zoontje drinkt eigenlijk best veel op een dag.
Drie keer zijn groeimelk (3x180cc ongeveer) en hij drinkt nog zo'n grote rietjesbeker (van Nuby) met diksap (erg verdund, water met een smaakje).

Misschien is zo'n beker wat voor je dochtertje. Is misschien interressant voor haar.
Ik weet het anders ook niet.
Gelukkig dat ze wel fruithapjes lekker vindt, krijgt ze in ieder geval toch nog vocht binnen.

Succes ermee.

xx Nicole

hoi roxan,

ik heb ook een tijd gehad dat mijn dochtertje ( nu 11,5 mnd) niet wilde drinken en dat ze smorgens alleen maar pap en savonds pap dronk. ik heb toen eens aan het consutatie bureau gevraagd wat ik kon doen, die zeiden dat als ze smorgens en savonds drinkt en het fruithapje binnen krijgt, ze dan eigenlijk genoeg vocht binnen krijgen. dus denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken. en ik heb in die tijd ook   haar fruithapje verdunt met wat water met diksap en het met een lepetje gegeven en dan wilde ze het wel. misschien kun je dat proberen en later ben ik overgegaan op ook zo'n beker met een rietje ( nuby) en dat gaat nu erg goed. en ik maak het sap altijd even iets warm omdat ze het koud niet wil drinken, dus misschien is dat ook wat.
succes ermee!

groetjes eveline

Hey

Je bent niet de enige met dit probleem ;)
Mijn dochtertje is nu bijna 11 maanden en voor mijn gevoel drinkt ze ook te weinig
Ze heeft tot bijna 10 maanden bv gehad en is een flesje dus niet gewend
Ik heb het wel geprobeerd maar ze wil echt niet
Mijn dochtertje krijgt s'morgens en s'middags pap en tussendoor een fruithap en ik schenk haar zo nu en dan wat limonade in de mond uit een anti lek bekertje zonder die anti lek die heb ik eruit gehaald

Suc6 ermee

Groetjes mij

Terug
Bovenaan