Weinig emotie bij miskraam & weer zwanger worden na miskraam..

<p>Hoi dames,</p><p>Helaas heb ik gister met ruim 7 weken zwangerschap te horen gekregen dat het vruchtje niet meer in leven was. Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog waar ik direct terecht kon welke heeft bevestigd dat het niet goed was en heeft hij me weeën opwekkers voorgeschreven. Daar ben ik gister meteen mee begonnen en vanmorgen het vruchtje verloren.</p><p>Hoe lullig dit ook klinkt, was het eerste waar ik aan dacht: wanneer kan ik nu weer zwanger raken?</p><p>Ik schaam me een beetje voor hoe makkelijk ik hiermee om ga en ik verbaas mezelf ook een beetje. Uiteraard vind ik het ontzettend jammer maar verder heb ik er weinig gevoel bij en ben ik vooral bezig met de toekomst..</p><p>Ik vroeg me af of er nog meer vrouwen zijn die ervaring hebben met zwanger worden na een miskraam. Wanneer kan ik weer een ovulatie verwachten? Hoe groot is de kans op een volgende miskraam? En hoe gingen jullie hier mee om?</p>

Mijn 1ste zwangerschap eindigde ook in een miskraam met 11 weken en na mijn eerst volgende menstruatie ben ik er ook weer gelijk voor gegaan echter duurde het daarna 25 maanden gebeurd en ben ik nog niet over het verdriet van de miskraam heen. Oorzaak miskraam en vervolgens lang moeten wachten op een volgende zwangerschap onbekend. 

Ik heb 2 miskramen gehad. Bij 5,5 en 11 weken. Bij 11 weken was wel wat heftiger omdat ik al een goede echo had gehad. Des te heftiger dat het hartje bij de 12 weken echo dan niet meer klopt.
Maar ik stond er ook net zoals jou in. Hup zo snel mogelijk verwijderen en weer verder. Gelukkig werd ik na 1x ongesteld weer zwanger. Nu een 16 weken oude dochter.
Ik heb ook altijd gedacht dat het wel goed zou komen. 

Terug
Bovenaan