Weinig eten in de ochtend

A

Anoniem

Guest
Zoë eet nu al een paar dagen het 's ochtends veel te weinig; 30 tot 60 cc. Daarna gaat ze weer 3 uur lang slapen en drinkt dan een gewone fles...
Het schema is ongeveer:
7:00      Fles met 200cc melk en 1 lepel rijstebloem (drinkt ze dus maar zo min van)
11:00   Fles met 200cc melk helemaal leeg
15:00   Fles met 200cc melk en 1 lepel rijstebloem helemaal leeg
16:30   Paar hapjes fruit
19:00   Fles met 200cc melk helemaal leeg
23:00   Fles met 200cc melk en 1 lepel rijstebloem helemaal leeg
Voor de fles van 7 uur meld ze zich wel gewoon en ze word ook niet stil totdat ze iets krijgt. Ze is nu 3 en een halve maand oud..
Groetjes Ylona

Hoi

Vince is van 25 december dus bijna 4 maand.
Hij krijgt om
8.00     210 melk
12.30 210 melk
15.00 fruit
17.00 210 melk
21.00 210 melk met nutrix

groetjes

Hai,
kan het zijn dat je haar te veel geeft. Die rijstebloem (die volgens mij vanaf 4 maanden 1 keer per dag gegeven wordt) is nogal machtig. Vergelijk het met een diner in de ochtend. Dat hoef ik ook neit. Misschien kun je haar 's ochtends beter gewoon melk geven en alleen 's avonds rijstebloem erbij.
Succes ermee!
Patricia

Dat lijkt mij ook. Alleen 's avonds rijstebloem.
Succes!

Las ik nou goed dat je haar 1000cc melk geeft en ook nog fruit?? Dat is echt behoorlijk wat! Mijn dochter is 4 maanden en drinkt tussen de 700 en 800cc per dag en krijgt nog geen bijvoeding. Ik denk echt dat je haar teveel geeft.

Groetjes,
Rosanne

1000 cc per dag! Ja,  dat lijkt me erg veel! Anne krijgt maximaal 800cc per dag. Nu krijgt ze er wel wat fruit bij, maar 1000cc krijgt ze echt niet weg!

Hoi,

Ruben krijgt ook 5 flessen van 200cc die hij met gemak leeg drinkt. Hij baalt soms zelfs dat hij leeg is. Was gister op cb en daar zeiden ze er niks over hoor. Alleen die van 23:00 drinkt hij meestal niet leeg maar dat is misschien maar 10 of 20 cc die hij laat staan.

Is het niet gewoon een fase? Ik zou wel de Nutrix 's morgens laten vallen. Wij geven het alleen 's avonds en dan maar 2 voedingsschepjes.

Groetjes Diana

Ik weet niet hoeveel ze weegt, maar je zou ook eens kunnen proberen om de laatste fles van 23.00 te laten vervallen en dan rond 20.00 uur de laatste geven..
Dan drinkt ze in principe even veel als nu (als dat zou lukken), want nu laat ze ook een fles bijna helemaal staan..
En voor jullie zelf is het misschien ook fijner, je hoeft s'avonds laat geen fles meer te geven en kunt ook eens lekker optijd naar bed gaan en hoeft na 20.00 uur niet meer op de tijd te letten!
Alleen maar voordelen lijkt mij...maar goed, dan moet het wel lukken natuurlijk!

Succes ermee!

Terug
Bovenaan