Weinig eten - vroeg wakker

Mijn zoontje van bijna 14 maanden eet de laatste tijd 's avonds erg weinig. Ik laat hem zelf eten en geef af en toe ook een stukje. Op een gegeven moment komt het eten terug en dan lijkt het erop dat hij genoeg heeft. Als ik hem dan laat spelen en af en toe iets in zijn mond stop, eet hij het wel. Als ik hem iets anders geef, eet hij het ook. Dus naar mijn idee heeft hij dan niet genoeg gegeten. Als ik hem voor het slapen gaan nog een papfles geef, drinkt hij die niet helemaal leeg, maar 's ochtends om vijf uur is hij wakker en heeft hij honger. Ik geef hem dan alleen maar een fles water om te voorkomen dat hij gaat wennen aan om vijf uur eten. Maar ja, aan die fles water gaat hij ook wennen. Laten huilen heeft geen zin. Bij mij in bed is alleen maar leuk. Na een uurtje beneden spelen gaat hij dan weer naar bed en slaapt de halve ochtend. Zijn er moeders die dit herkennen en mij kunnen helpen (vijf uur is wel erg vroeg)?

Groetjes, Misha
 
hoe laat eten jullie, en hoe laat gaat je zoon naar bed toe? krijgt hij ook nog een toetje na het eten? ik heb wel is gelezen dat als je kind 20 minuten aan tafel zit hij in principe genoeg gegeten heeft. Ik heb zelf wel gemerkt dat mijn zoontje ook af en toe minder eet, dan vindt hij het niet lekker ofzo, ik laat het dan altijd maar. Maar gelukkig wordt hij dan niet eerder wakker. Dus ik weet het niet wat je kan doen. Misschien eten jullie te vroeg, of krijgt hij te weinig melk of is het een periode?

Sterkte in elke geval!
lia
 
Terug
Bovenaan