weinig eten

Hallo dames,

ik ben geloof ik de enige man op dit forum, maar we zijn ten einde raad.

Het gaat om ons dochtertje van 3,5 maand. Ze eet nu nog steeds geen 100cc. Ze blijft ook achter in de groei. Ook heeft ze in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging. Al de instanties weten niet wat we er aan kunnen doen. Het lijkt wel of ze zich zelf wil uithongeren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Thijs
 
Wat ongelovelijk vervelend. Ik Heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel. Je moet gewoon hetgeen geven wat ze wel drinkt. Mijn vriendin was vroeg begonnen met groente en fruithapje, zodat ze toch iets meer binnenkrijgt. Ik wilde jullie langs deze weg veel sterkte wensen en hoop dat er snel een oplossing voor jullie is.
 
HOi Thijs,

Ik weet niet wat jij jouw dochter geeft, maar die van mij had twee "kuren"

1. Ze wilde niet uit een fles drinken (wel borst), dus als ik er niet was, dan dronk ze amper. Wat daar bij ons erg hielp was rijstebloempap geven met een lepeltje. Jouw dochter mag dat intussen ook wel en het is niet gek voor de extra calorien.

2. Ze lustte beslist geen Nutrilon en toen ik de borstvoeding ging afbouwen deed ze rustig 8 uur lang in de zomer zonder voeding, om maar geen Nutrilon te hoeven drinken. Similac gekocht, probleem meteen voorbij. Niemand geloofde dat een babytje op die leeftijd al zo kieskeurig kon zijn, zij was het.

Ik weet niet of dit je gaat helpen, want een ziekenhuis hebben wij bijvoorbeeld nooit gehaald, maar woe weet.

Succes,
Michelle.
 
Ook ik had dat met mijn zoontje. Hij vond Nutrilon zo vies... Similac vond hij erg lekker, maar dara verstopte hij weer van. Nu gebruik ik zelf al 4 maanden Friso Comfort.
Dus je zou van soort voeding kunnen switchen.
Verder kan de soort speen ook dwarsbomen. Zelf gebruik ik nu Avent, maar in het begin dronk mijn zoontje makkelijker met een bibi speen. Is overal te koop. Verder moet je kijken of de speen wel groot genoeg is. Als ze namelijk langer dan 20 min doet over 100cc, zou je een grotere speen kunnen nemen. Want dan is ze gewoon moe en haar zuigbehoefte is voldaan, dan drinkt ze dus ook niet meer.
Ik hoop van harte dat je er iets mee kan.
Laat je ons weten hoe het gaat?

Sucses. Groetjes, Meta.
 
Terug
Bovenaan