weinig eten

A

Anoniem

Guest
Hoi, mijn dochtertje is nu 8 weken en eet erg slecht. Ze drinkt gemiddeld zo'n 450 ml per dag. We bieden haar altijd een fles van 120 aan, maar die heeft ze tot nu toe nog maar 2 keer helemaal leeggedronken. Ze weegt nu 4950 gram en was 4480 bij haar geboorte. Heeft er iemand ervaring met een slecht drinkende baby? Ik maak me zorgen, ondanks dat ze blijft aankomen. Ze staat onder toezicht van de kinderarts, maar die weten ook niet echt een oplossing. Zolang ze blijft aankomen doen ze er niets mee.

Hoi,

Ik heb hier ook een slechtdrinkend kind!
Ze is inmiddels 8 maanden en drinkt nog steeds niet echt veel.
Ik heb de eerste  4 weken borstvoeding gegeven,en daar was ze ook altijd na een paar minuten mee klaar!
Gek genoeg groeide ze ook gewoon goed!
Toen ik over ging op flessen was dit ook echt een drama.
Ik kreeg er meestal met moeite 600 ml per dag aan vocht in.
Als ik vond dat ze echt te weinig ophad legde ik haar vaak op het aankleedkussen en deed het met een lepeltje in haar mond en dan slikte ze het wel door!
Net zo lang totdat ik het een beetje acceptabel vond wat ze op had.
Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeden en alles gaat erin bij haar zo ontzettend leuk,ze is geen drinker maar een eter.
Ze lust werkelijk waar alles.
Ik geef haar tussen de middag nu een flesje roocevicee en dat vind ze wel lekker,maar zover ben je nog niet.
Ik zou die lepel proberen!
Elk lepeltje die ze weer binnenkrijgt is meegenomen toch?
Mijn kind heeft ook nooit een liter per dag gehaald,en is nu ook ruim 8 kilo.
Blijft ze vrolijk allert en goed plassen en groeien,maak je dan echt geen zorgen.
Als ze honger of dorst hebben komen ze wel!
Succes!!!! (weet hoe rot je je er om kan voelen hoor!)

Lena  

Hoi,

Ik heb misschien een rare vraag.. Heeft je dochter ook een goede zuigreflex?
Onze dochter dronk ook altijd heel slecht en die bleek geen goede zuigreflex te hebben (wou ook nooit een speen en zoog ook niet hard). Haar nekje en bovenrug waren stijf/zaten vast.
Bij een Chiropractor is ze behandeld en daarna dronk ze als een tierelier. Het schijnt allemaal met elkaar in verband te staan.
Wil niet zeggen dat het bij iedereen helpt, maar ons heeft het zeker goed gedaan. Ze dronk ook niet altijd slecht waar wel zeer regelmatig waarvan soms ook met krijsen.
Succes ermee, ik weet hoe frustrerend het kan zijn.
Liefs,
Karlien

Het ene kind heeft veel minder melk nodig om toch te groeien als een ander kind. Laat haar gewoon drinken zoveel ze wil, dan volgt ze haar eigen groeilijn. Vergelijk vooral niet met andere kinderen, maar kijk naar je eigen kind. Ziet ze er goed uit, is ze alert, blijft de groei er in?
Als je gaat pushen met drinken zit je straks ofwel met een kind met overgewicht, ofwel met een eetweigeraar, en geen van beiden is fijn.

Terug
Bovenaan