weinig eten

hoi hoi

o ons opvoed dilemma is al begonnen volgens mij demi heeft de afgelopen week minder zin in eten.
wil geen korstjes meer eten en bij avond eten hoeft ze steeds niks of maar een beetje
(ze eet wel gewoon fruit gelukkig :D krijgt ze nog wat goeds binnen)

hebben jullie hier ook ervaring mee
ooo weet niet wat ik moet, haar iets anders geven maar ze lijkt het met al het eten te hebben.
en toetjes en fruit alleen lijkt me ook niet zo gezond.

nu geprobeerd en als ze niks wil, krijgt ze ook niks anders en dan is het ook goed voor haar, gek genoeg heeft ze dan geen honger.
ze is wel beetje ziekjes maar verder wel goed aan.

Mara is altijd een lastige eter geweest.
soms heeft ze gewoon geen zin in brood of haar avondeten.
dan krijgt ze voor haar dutje of avondslaap een flesje kant en klare pap met opvolgmelk. Zit alles in incl vezels.
druk maken heeft geen zin, ze eet er niet beter om. Eet ze niet wwarm dan ga ik over op toetje. Rijstepap of griesmeelpudding zit ook meer in.
ik hoor ook dat dreumesjes vaker periodes hebben en iets niet willen eten.
vandaag at ze geen lunch maar wel half bord pap en anderhalf boterham als ontbijt, dus dat heft elkaar op. Als we eters hebben geef ik haar eerst een bordje eten en bij de hele maaltijd zit ze er gezellig bij, eet ze hapjes van ons mee. Anders weigert ze haar eigen eten en bedelt alleen.
bij pannekoeken doen we dat ook, heeft ze toch groenten binnen.
ook doen we de avondfles nog en soms bij middagdutje 100 ml flesjes hoor omdat ze zo slecht drinkt. Zo krijgt ze voldoende vocht binnen

Als ik van verschillende moeders soms hoor wat hun kleine allemaal weigert, denk ik dat het er gewoon bij hoort.
Iris weigert bijv. melk te drinken. Gelukkig lust ze wel optimel, dus krijgt ze dat, maar echt een goede drinker is ze niet. En met het avondeten is ze soms ook wat dwars, wij geven haar ook eerst het eten en laten haar daarna met ons aan tafel zitten zodat ze van ons ook nog wat hapjes krijgt.
Ik geloof echt dat het een periode is, hopelijk gaat het wel weer over...

hoi hoi

alles is gelukkig weer bedaard en eet ze weer gewoon.
korstjes eet ze wel op niet met de allergrootste liefde maar toch. (als ze geen zin meer heeft probeert ze die stiekum aan de honden te voeren haha erg dat ze dat nu al door heeft)
en avond eten gaat ook weer super ze heeft er weer helemaal zin in haha
denk dat het gewoon een bui is geweest of dat ze teveel op een dag al heeft gegeten dat zeg een honger meer heeft of zo.

kus

Terug
Bovenaan