Weinig gegroeid

Nog bedankt voor al jullie reacties op mijn vraag over 5 voedingen na 4 weken. Maar het zit er voorlopig niet in. Nu komt ze zelf ook nog 6 keer per dag.
Maar ik ben vandaag voor het eerst naar het cb geweest. M'n meisje is ondertussen vierenhalve week. Ze komt 's nachts toch nog steeds rond een uur of vijf en zit dus nog steeds op 6 voedingen. Maar nu bleek ze helemaal niet zoveel gegroeid te zijn. Nog geen 100 gram in elf dagen. Ik hoefde me verder geen zorgen te maken want ze zag er prima uit en ligt ook netjes op de groeicurve en ze is heel tevreden. Ze was ook de eerste drie weken na een sterke daling enorm gegroeid. Een dikke pond in tweeenhalve week. Vandaar nu mijn teleurstelling. Nou drinkt ze ongeveer tien minuten aan 1 borst en valt dan weer in slaap. Vervolgens verschoon ik haar en leg ik haar aan de andere borst. Kan het zijn dat ze dan alleen de vetarme voormelk binnenkrijgt? Hoe doen de ervaren moeders dat? Laten jullie haar dan gewoon nog weer aan dezelfde borst drinken tot een maximum van een half uur? Ik weet wel zeker dat ik genoeg melk heb want ik gebruik een tepelhoedje en daar zit altijd melk in. Heeft iemand tips??
 
hoi,

Denk dat ik wel ervaren ben ondertussen geef nu 17 maanden bv.

Mijn meisje is de eerst paar weken wel gegroeid en daarna minder. Ze heeft altijd onder de groeicurve gezeten terwijl ik wist dat ze goed dronk.

Heb misschien nog wel wat tips voor je.

Je kan als eerste kijken hoe je kindje drinkt. Aan het drinken kan je zien wat ze heeft gedronken.
Eerst is het slik, slik, slik, slik dat is de voormelk die meteen toestroomt door het toeschietreflex.
Daarna krijg je het ritmische drinken, van zuig, slik, zuig, slik, zuig, slik.
Daarna de achter melk (het vette) dat is zuig, zuig, zuig, slik daar moet ze meer moeite voor doen dus meer en vaker zuigen voordat ze wat heeft om door te slikken.
Als je deze drie fases ziet kan je er van uit gaan dat ze genoeg drinkt.

Ik liet haar de eerste borst drinken tot ze los liet de tweede bood ik ook aan. Eittgelijk liet ik haar dan gewoon drinken. Ze dronk altijd wel heel snel ze was altijd binnen de 8 minuten klaar met 2 borsten dus een snelle drinker.

Zolang ze verder levendig is en goed plast gaat het allemaal perfect bij jullie.

groetjes
 
Hallotjes,

Je moet de opmerkingen van het cb wel een beetje naast je neer leggen en niet druk maken om wat ze daar allemaal zeggen. Zolang ze tevreden is is het goed.

Bram dronk in het begin ook niet goed en spugde heel veel. Ik was bang dat hij niet genoeg binnen kreeg, dus rende ik iedere week naar het cb om 'm te laten wegen.
Hij was tevreden, plaste goed en was een voorbeeldige baby. Ook viel hij veel in slaap tijdens het eten. Ik maakte hem dan wel wakker. Ik probeerde 15 - 20 minuten aan de ene borst en de andere net zo lang als hij wilde. Zodra hij los liet bood ik nog 1 keer aan. Liet hij dan weer los dan was het goed.
Mijn kraamhulp zei dat de voormelk helemaal niet voedselarm of slecht hoeft te zijn. Zolang maar 1 borst echt goed leeg is gedronken is het goed, de andere borst moet je meer zien als toetje.

Succes er mee.

Groetjes,
Nancy
 
Terug
Bovenaan