Weinig gegroeid

A

Anoniem

Guest
Het is wel apart, gisteren op CB geweest en Eveline blijkt nauwelijks gegroeid te zijn. Ze zit nu net pas terug op haar geboorte gewicht (hoewel ze helemaal niet zo veel afgevallen was) en is een halve centimeter groter. Ze is 150 gram in 3 weken aangekomen...

Terwijl ze niet ziek is geweest, alert en tevreden is, 7-8 borstvoedingen op verzoek krijgt en er (vond CB-arts ook echt) goed gezond uit ziet!? Ik begrijp er niets van...

Voorlopig hoef ik niets te doen, maar moet wel over 2 weken opnieuw laten wegen. Ik ben benieuwd, er toch eigenlijk niets mis zijn met mijn borstvoeding??

Karin
(mv Eveline 21-02-09)

Hoi Karin,

Als ze tevreden is en ze ziet er goed uit, heeft goede plasluiers en de cb arts vindt het nu niet alarmerend zou ik proberen me niet teveel zorgen te maken...

Kan me voorstellen dat je t wel doet hoor, maar ik denk dat als t echt niet goed was de arts wel sneller actie onderneemt toch?
Ga anders na 1 week vast even wegen op het inloopspreekuur van het cb...

grtjs Dana

Hmm, dat kan je behoorlijk onzeker maken.

Ga er maar vanuit dat er met je BV niets mis is. Zolang z allert is en genoeg poept en plast zoals je zelf ook zegt.

Wat je eventuele zou kunnen doen is om eens wat melk af te kolven en dat met een flesje geven. Dan zie je wat ze dirnkt.

Groetjes, janneke

hoi karin

als ze voldoende plasluiers heeft, zou ik me geen zorgen maken hoor.
maar ik heb makkelijk praten met een mannetje wat groeit als kool.

groetjes Carina

Hmm, gisteren weer laten wegen en het was wel beter, maar houdt nog niet echt over...
Ze was nu 200 gram aangekomen in 2 weken tijd. Nog steeds beneden de maat. Ben weer uitgebreid aan de tand gevoeld over hoe het voeden nu precies gaat.
Heb het advies gekregen om borstvoedingsthee te gaan drinken en meer te rusten. (lekker makkelijk met een 2-jarige dreumes erbij, zucht...)

Ik maakte me eigenlijk niet zo druk, maar op deze manier wordt het wel steeds moeilijker om niet te gaan twijfelen... Ik hoop dat het over 2 weken wel goed is en ze gewoon een langzame start heeft gemaakt!

echt niet aan je voeding gaan twijfelen hoor!!!
hoe vaak komt ze op een dag?
is ze erg actief? want dan verbrand je natuurlijk meer dan wanneer je een baby hebt die bijna alleen maar slaapt...

heeft ze nog wel volle plasluiers? want dan krijgt ze zeker voldoende binnen...

er zit in ieder geval wel een stijgende lijn in... nu maar duimen dat over 2 weken ze minstens 3 ons is aangekomen!

liefs Carina

Niet gaan twijfelen! het komt eigenlijk nooit voor dat iemand "te weinig"melk heeft!
Daar kan het dus niet aan liggen.Het is ee kwestie van vraag en aanbod.  
Zelf zou ik tussen de voeidngen door af en toe eens extra analeggen om de productie te stimuleren.

Is de kleine wel tevreden? Verder is het ook zo dat borstvoedingskindjes in het begin minder hard aankomen dan flessenkindjes. Na een poos veranderd dit.

Het belangrijkste is DAT ze groeit!

Hoi,

Zolang ze goed drinkt en tevreden is en genoeg plasluiers heeft is er niets aan de hand denk ik. De cb arts vond dat ze er gezond uitziet en maakt zich geen zorgen, dus dan hoef jij je ook geen zorgen te maken.

Sommige kindjes groeien nu enmaal harder dan andere. Mijn zus heeft twee dochters. De eerste steeg vanaf dag 1 boven alle groeicurves uit en de tweede bleef er steeds onder. Maar beide meiden zijn helemaal gezond en vrolijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel Cas gegroeid is (dinsdag gaan we naar het cb). Voor mijn gevoel is ie flink zwaarder. En hij is ook al uit zijn eerste pakjes gegroeid.

Terug
Bovenaan