Streepjes op zo'n test kunnen er best even over doen om echt duidelijk te worden en niet alle tests worden uiteindelijk even duidelijk. (Plus ze zijn niet allemaal even gevoelig, dus als je met verschillende tests hebt getest zegt het niet zo veel.) In principe zou je wel een duidelijker streepje verwachten enkele dagen na je eerste positieve test, maar het is lang niet zo betrouwbaar als hcg uit bloed laten meten via bijvoorbeeld de huisarts of verloskundige. Misschien kan je contact opnemen en je onzekerheid door het bloedverlies bespreken? Mogelijk kom je daarmee eerder in aanmerking voor een echo of bijvoorbeeld bloedonderzoek waaruit duidelijker kan blijken of het hcg nog wel stijgt en of die stijging voldoende is voor een doorgaande zwangerschap. Want het is natuurlijk mega spannend of het allemaal wel goed gaat.
Ik heb zelf 2 jaar geleden een keer een eerste zwangerschapstest gedaan die 'vrij duidelijk' (nog steeds lichter dan de controlestreep, maar moeilijk te missen) was, om vervolgens een paar dagen lichtere streepjes te hebben en daarna toch oplopende testen. Nou moet ik wel zeggen dat die eerste dag mijn urine erg geconcentreerd was en dat ik de dagen erna meer gedronken had en dus lichtere urine had (toch een beetje geschrokken van de kleur van de urine denk ik). Helaas is die zwangerschap bij ruim 9 weken alsnog in een miskraam geeindigd, maar met 6,5 week heb ik wel een kloppend hartje gezien (ivm eerdere EUG en verhoogd risico op herhaling kreeg ik extra vroege echos) en ik denk dus dat dit verhaal van minder duidelijke testen evt ook bij een goede zwangerschap zou kunnen passen.
Oja, bij de 2 zwangerschappen die bij mij wel in kindjes geresulteerd hebben heb ik ook allebei bloedverlies gehad. Het hoeft niets te betekenen gelukkig. Bij mijn oudste was het bloedverlies op vrij willekeurige momenten, bij de jongste kon ik het meestal duidelijk linken aan dingen als na seks of na een inwendige echo, en dat schijnt nog best vaak voor te komen. Het hele gebied rondom de baarmoeder raakt tijdens de zwangerschap beter doorbloed en dan kan er wat makkelijker een keer een vaatje springen en dus een beetje bloedverlies veroorzaken.
Heel veel sterkte met alle spanning! Ik duim voor een goede afloop!