Hoi allemaal,Samen met mijn man heb ik twee kindjes een van 4 jaar en 1 van 10 maanden. Alles gaat heel goed. Door de Coronatijd ben ik erg voorzichtig geworden. Toen ons zoontje net geboren was (1e golf) hebben we raambezoek gehouden voor iedereen behalve opa’s en oma’s, die mochten binnen komen. Dit vond ik toen wel spannend maar voelde me een soort van verplicht. Vasthouden hebben we bewust mee gewacht maar dit werd door niet alle opa’s en oma’s gewaardeerd. Nu 10 maanden later is er weinig interesse in de kinderen. Ze vinden dat ik ze weghoud van hun maar ik heb al een aantal keren aangegeven dat ik alleen maar voorzichtig ben en ze altijd welkom zijn. Ondanks dat hebben ze onze jongste nu denk 5 meer gezien. Toen mijn dochter geboren werd, was een zware bevalling, lag ik na een week weer in t ziekenhuis omdat ik erg ziek was. Toen moest en zou er langs gekomen worden door hun terwijl de verpleging aangaf dat ik rust nodig had. Na de kraamweek en week in ziekenhuis zelden meer bezoek gehad. Vooral mijn schoonmoeder vond toen het vasthouden al heel belangrijk terwijl er daarna helemaal geen interesse meer was. Ik merk dat ze zich storen aan hoe ik doe maar wat moet ik daarmee, ik kan dat niet veranderen. Met mijn ouders heb ik een hele goede band en die zien de kindjes heel regelmatig en zijn oprecht geïnteresseerd. Wat zouden jullie doen? Het gesprek aangaan of laten zitten en accepteren dat er weinig interesse is. Ik vind het voor mijn man vervelend dat er spanningen zijn. En voor de kindjes wil ik gewoon een lieve toegewijde opa en oma. Het contact was voor dat we kinderen kregen wel gewoon prima. Sorry voor m’n lange verhaal xx