weinig lucht

Dag lieve mede zwangeren,

Ik heb het volgende probleem, ben nu 31 weken en 3 dagen en merk sinds 1,5 week dat ik goed last begin te krijgen van mijn adem . Tegen de avond merk ik dat ik niet meer door kan ademen, oftwel lucht te kort krijg. Ik dacht in eerste instantie dat het eraan lag of ik teveel en telaat eten binnen kreeg. Ik heb mijn etenstijd vervroegd en teveel eten deed ik voorheen toch al niet, maar helaas het gewenst effect bleef weg. Dit heeft als gevolg dat ik bijna iedere avond ademhappend naar mijn bed vertrek.
Mijn vraag is dan ook of andere zwangere moeders dit hebben en een tip hebben om dit iets beter te kunnen handhaven. Je weet maar nooit.
Dames, verder veel sterkte met de zwangerschap en alvast bedankt
 
Hee hallo,

Ik ben morgen nog maar 27 weken, maar ik heb er ook al wat last van.
Vooral als ik een harde buik krijg (en die heb ik nogal veel), Dan krijg ik echt geen adem meer, dan moet ik echt rechtop gaan zitten en dan probeer ik via mn buik te ademen.
Via mn neus in en mn mond uit, tja, het lijkt alwel op weeen weg puffen, hihi.
Ik denk dat het erg balangrijk is dat je rustig blijft.
Verder weet ik het ook niet.

Succes verder,

Groetjes, Ris
 
Hallo,

Ik ben 37w5d zwanger en herken dit maar al te goed. Mijn baby'tje ligt zo'n beetje gestrekt in m'n buik met het kontje tegen m'n middenrif. Sinds week 30 ofzo heb ik last van kortademigheid, vooral bij inspannnig, trap op en af etc.... Op een gegeven moment werd het weer minder, omdat de baby is ingedaald maar sinds vorige week heb ik er weer last van. Het idee alsof je niet genoeg zuurstof in kan ademen,niet diep genoeg. Ik probeer er goed op te letten dat ik een lage buikademhaling heb en door m'n neus in te ademen. Af en toe tussen door haal ik even heel diep adem door m'n mond. Ik heb er trouwens meer last van als ik lig, maakt niet uit op m'n rug of zij. Het hoort er gewoon bij, en als je er over nadenkt is het ook wel logisch, je kindje komt steeds dichter tegen je middenrif aan te liggen, en die heeft dan niet meer de ruimte om samen te trekken, waardoor je oppervlakkig adem gaat halen.

groetjes kirsten
37w5d
 
Terug
Bovenaan