Weinig lucht...

A

Anoniem

Guest
Ben nu bijna 16 weken zwanger.

Als ik een trap op loop kom ik buiten adem boven. Is dit normaal?
Ik lijk wel een oude vrouw van 90. Totaal geen lucht meer. Op het einde van de zwangerschap kan ik me dit wel voorstellen maar nu toch niet?

Verder gaat alles prima.

Groetjes,

Ha ha, dat heb ik ook hoor. Als ik nu mijn zoontje naar bed breng, moet ik altijd eerst even op adem komen voordat ik ons bekende liedje kan zingen, dat had ik voorheen echt niet!

Ik heb het opgezocht: in het 1e trimester (vanaf 6 weken) verandert je borstkas al van vorm (wordt groter) en wordt je ademhaling anders. Onder invloed van progesteron, een van de belangrijkste zwangerschapshormonen, ga je hyperventileren (dieper ademhalen) om aan de toegenomen zuurstof behoefte te voldoen. De meeste vrouwen voelen dit als een kortademig gevoel...

Groetjes, Karin
10+4 weken

Hoi meipke,

Ik heb daar ook last van ben morgen alweer 18 weken in verwachting.
Nu las ik dit op internet heb het even gekopieerd:

Stond op babyinfo.nl
Kortademig
Het kan zijn dat je in deze periode wat kortademig bent, doordat je ribbenkast al een beetje omhoog wordt gedrukt door je groeiende baarmoeder. Op deze kleine ongemakken na voel je je waarschijnlijk erg prettig. De periode waarin je het meeste last hebt van de bekende zwangerschapskwaaltjes ligt nu immers achter je.

Bij mij begon het ook rond week 16 al dit stond onder week 18.

Miss een beetje een geruststelling.

groetjes

Hoi,

Ik heb dit ook gehad, ik weet niet meer precies hoelang ik toen zwanger was maar als ik zo terug reken was dit rond de 20 e week nu ben ik 36 weken zwanger en heb ik er eigenlijk niet veel last meer van het kan ook komen doordat je kindje hoog zit en tegen je middenrif aandrukt is mij toen verteld door de huisarts Ik was nl verkouden geweest en was nog steede benauwd dacht dat het niet helemaal over wou gaan en ben dus naar de huisarts gegaan en die vertelde mij dit!

Xx Wen

Terug
Bovenaan