Weinig melk drinken

Ons zoontje van 17 maanden drinkt steeds minder melk. Zijn eerste jaar kreeg hij borstvoeding. Daarna halfvolle melk, maar dat wil hij alleen voordat hij gaat slapen en warm. Koude melk drinkt hij dus niet.
Hij krijgt dus 2x per dag zo'n 100cc warme melk... dat is toch niet genoeg lijkt me?

Zijn er mensen die tips hebben voor het wel willen drinken van (koude) melk?

Hoi,

Krijgt hij ook yoghurt of andere soorten zuivel naast melk? Het is nl belangrijk dat ze over een dag 300ml  zuivel krijgen en dat hoeft echt niet perse in de vorm van melk. Onze dochter bijna  13 mnd en onze zoon 3 jaar houden beide niet van melk.  Onze dochter heeft ook tot vorig weekend borstvoeding gekregen maar vertikt het om op wat voor manier melk te drinken. Wat ze wel lekker vindt is karnemelk en yoghurt. Ik zorg dat ze daar zo 300 ml van krijgt over de dag samen met een plak kaas op het brood lijkt me het ruim voldoende. Onze zoon lust wel graag pap en krijgt het op die manier binnen en als tussendoortje krijgt hij nog vaak een danoontje.  
Karnemelk kan je eventueel wat zoeter maken door wat roosvice of diksap.  
Of je probeert of hij kwark lekker vindt en geeft dat als tussendoortje.  

Succes
Groetjes Marian

Krijgt hij 's morgens pap of een broodje? Ik geef  mijn zoon 's morgens pap met 180 cc (volle) melk en na zijn boterham 's middags 140 cc en 's avonds ook 140 cc warme melk. De melk is dan niet heet maar lauwwarm, verwarmd in de magnetron. Na het eten krijgt hij trouwens ook nog Danoontje, kan je misschien ook erbij geven na het middageten?

Hoi hoi

Mijn zoon vzn 13 maanden drinkt ook niet veel melk meer. Alleen tijdens het brood eten. Wel krijgt hij een toetje na het warm eten.
Meer melk krijg ik er niet in.

Wel is hij verzot op kaas, dus op die manier krijgt hij toch wat binnen.

Mijn dochter van 3 weigerde vanaf de dag dat ze 1 werd alle vormen van melk. Ze eet wel toetje en smeerkaas/kaas. Maar alles waar melk in zit, behalve yokidrink weigert ze.
Ze is praktisch nooit ziek en doet het verder goed. Tja als ik het er niet in krijg, dan krijg ik het er niet in.....

Groetjes Ria

Hai Wendela,

Mijn zoontje van 3,5 jaar wil nog steeds geen koude melk! Zelfs lauw is niet goed genoeg (dus als het eventjes uit de koelkast staat), nee hoor, het moet in de magnetron geweest zijn! Dus wat dat betreft heb je denk ik weinig in te brengen. Vind hij het warm nog wel te drinken, maar koud écht niet, dan maar warm, toch? Geeft toch niks! En zoals de mensen hierboven ook zeggen, inderdaad aanvullen met wat andere zuivelprodukten, zodat hij voldoende calcium binnenkrijgt. Er bestaat Goudkuipje Kids met extra calcium en ik geloof ook een soort Roosvicee met extra calcium. Of probeer eens een scheutje Roosvicee door de melk?? Of karnemelk? Je weet maar nooit!

Succes!

Die mevrouw hierboven met haar zoontje: tsja, inderdaad, je kunt een kind niet dwingen. Maar de opbouw van sterke botten is toch wel belangrijk hoor! Misschien dat je een calciumtabletje ofzo kunt vinden om dat tekort aan te vullen? Geen idee hoor, ik heb me er zelf (nog) niet in hoeven verdiepen.

Groetjes,
Petra

Dank jullie wel voor de reacties. Hij krijgt naast z'n melk wel aanvullende zuivelproducten. Niet dat ik daarmee aan de 300cc kom volgens mij, maar misschien moet ik wat ander zuivelhoudende drankjes aanbieden. Bijv. die optimel-drink of zo...

Terug
Bovenaan