weinig ontlasting

Heb een dochtertje van 3 maanden. Ze heeft vanaf het begin al weinig ontlasting. De eerste 1,5 maand was het gillen, krijzen en brullen met het poepen en het was tot bloedens toe. Toen ben ik overgaan op andere voeding. Ik gebruik nu kruidvat extra care speciaal voor moeizame ontlasting. Nu heeft ze dunne ontlasting maar 1 of 2 keer in de week. Dit vind ik echt weinig. Nu is het een week geleden dat ze een poepbroek heeft gehad.
Ook krijgt ze 10cc extra water in de fles.
Hebben jullie nog tips?? De huisarts heeft het nog over lactulose. Maar de ontlasting is niet hard dus weet niet zo goed of het dan zin heeft.
Ik hoop dat jullie nog wat weten want ik weet het niet meer.
Mijn andere dochter had het zelfde probleem en dat is pas over gegaan toen ze ging lopen

groetjes sibje
 
Voor mijn gevoel is het ook wat weinig, maar op het consultatiebureau hebben ze een keer tegen mij gezegd dat baby's inderdaad ook 1x per week ontlasting kunnen hebben en dat er dan niets aan de hand hoeft te zijn!
Lactulose is idd een soort laxeermiddel, dus of dat de oplossing is.....

Veel succes!
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft ongeveer 1 keer in de 2 dagen ontlasting, maar heeft hier dan ook enorm veel last van. Ik ben nu onder behandeling bij en ostheopaat. Je denkt misschien wat heeft die met de darmen te maken, maar je moet maar eens googlen en dan begrijp je het. Ik doe ook al 10cc meer water en olijfolie in zijn fles.

Groetjes gelukje
 
Normaal gesproken moet een kindje dat kunstvoeding krijgt elke dag poepen. Maar er zijn uitzonderingen. Als ze het structureel doet en er niet echt last van heeft zou ik me verder geen zorgen maken.

Kinderen die moedermelk krijgen mogen tot 14 dagen over een poepbroek trouwens.
 
Hoi,
Hier gebruiken we dezelfde voeding. Wat stinkt die rommel he?!
Ik merkte ook gelijk dat mijn zoontje minder ging poepen van deze voeding, maar wel een stuk zachter. Het wordt beter opgenomen. Hier gaf het cb aan dat ook fles kinderen niet iedere dag ontlasting hoeven te hebben. Zelf zou ik aanhouden of je dochter er last van heeft of niet.
Mss helpt infacol, das homeopatisch voor 'goeie poep'.
Succes
 
Terug
Bovenaan