Weinig plassen.

Mijn mannetje is nu 5 dagen oud, en plast nog steeds maar 2x per dag.
De plasluiers zitten wel erg vol (ik gebruik katoen en je zou ze kunnen uitwringen volgens mij!) maar 2x per dag is toch beneden de norm. De straal van het plassen is goed.

Hij krijgt borstvoeding en is daarna erg tevreden, hij lijkt het verder prima te maken en dus maakte ik me in eerste instantie niet zo'n zorgen, maar zo langzamerhand begin ik er toch wat over te piekeren.

Morgen komt de VK om hem nogmaals te wegen, en om de vergelijking met andere kinderen wat makkelijker te maken heeft hij nu een wegwerpluier om.

Zijn er hier meer mensen die een kindje hebben wat zo weinig plast en me misschien gerust kunnen stellen? Als er iemand een goede verklaring heeft (zowel een positieve als een negatieve) dan hoor ik het natuurlijk ook graag!

N.

 
Hoi N.

Kan je niet echt gerust stellen denk ik want ik gebruik gewone luiers. En ik weet nog dat in het begin toen ze nog zo klein was ik vaak dacht dat de luier nog droog was. Maar het was dus niet zo er zat wel degelijk een plasje in. Misschien zijn het kleine plasjes.

Tegen mij werd gezegt als ze verder allert zijn dus goed drinken bij bv in verschillende fases kijkend naar het drink en zuig ritme.

Morgen kan je het aan de vk vragen en zal je zien dat het goed gaat met je kindje.

Moeilijk soms he mama zijn.

succes
 
Hoi N.

Mijn kindje splaste de eerste weken onder de "norm". Zij was tevreden na de borstvoeding en groeide ook goed.
Ga op je gevoel af!
De norm is gebaseerd op een heleboel babys en zaten er vast wel meer tussen die minder plasluiers hadden.

Succes en geniet van je baby!
Groetjes, Joan
 
Hoi,

Gefeliciteerd met je zoontje!
Onze zoon is 5 maanden oud. Toen hij net zo oud was als jou kindje nu plaste en poepte hij ook niet erg veel dus ik begrijp een beetje wat je mee maakt.
Als jou mannetje goed groeit..en tevreden is zou ik me er niet al te durk over maken. Op je gevoel af gaan..en de verloskundige zal je goed kunnen adviseren en houdt het allemaal wel in de gaten.
Geniet van je zoon...voor je het weet is hij groot!
En net zoals Joan schrijft..er zullen er veel meer zijn die onder de norm plassen!!!
Groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan