Weinig praten

<p>Hoii,</p><p>Mijn zoontje van 2 is gisteren bij het consultatiebureau geweest. Nu vinden ze zijn woordenschat net goed genoeg om geen vervolgafspraak te maken, maar wel met als met half jaar niet verbeterd is dat hij na logopedie moet.</p><p>Nu is het wel dat hij niet heel veel praat, tenminste verstaan praat. Hij zegt wel aantal woorden, maar daar blijft het bij.</p><p>In zijn hoofd verteld en vraagt hij echt heel veel want zn mond staat geen seconde stil. En hij begrijpt alles heel goed wat we zeggen en wat iets is.</p><p>Hij heeft vorige jaar heel veel oorontstekingen gead waarvan ook meerdere keren een dubbele. Zou het hier door kunnen komen dat zijn spraak wat achter loopt?</p><p>En zouden jullie nu al aanraden om na logopedie te gaan?</p><p>Consultatiebureau die deed namelijk alsof hij het super slecht doet?</p>
 
Ik heb dezelfde opmerking gehad van de peuterspeelzaal ongeveer 1 maand geleden. Heb toen wel een afspraak gemaakt om naar de logo te gaan voor tips. Bij ons was het geval zo dat dochterlief het wel snapt en ook wel kan maar dat wijzen gemakkelijker is?. Nu 1 maand later gaat het als een tierelier. En met logo afgesproken dat we in Jan of feb een nieuwe afspraak plannen over de vooruitgang. Er staan ook onder mijn vraag nog enkele tips van medeforumleden misschien dat je daar iets aan hebt. Even kijken onder kopje peuter en dan praat te weinig vlgns psz
 
Ik ben toevallig gisteren voor het eerst naar de logopedist geweest met mijn zoontje. Ik ging vorige maand naar het consultatiebureau voor de oogtest en kwam terug met een verwijzing voor de logopedist.
Mijn zoontje liep volgens de arts ernstig achter in uitspraak (hij kan de k niet zeggen aan het begin van een woord, zegt dan een t en dat zou bij 3,5 wel moeten lukken) en hij sliste (was mij nog nooit opgevallen). 
Ik ben naar de logopedist gegaan omdat ik van haar een oordeel wilde, zij is tenslotte de deskundige op spraakgebied en niet de consultatiebureau arts.
Slissen deed hij ook volgens haar niet en heel erg achterlopen in articulatie deed hij ook niet, maar we gaan kijken of we iets aan zijn k kunnen werken. Slechter zullen we er niet van worden, maar ik wil ook geen probleem maken waar er geen probleem is. Dus gewoon het intakegesprek aangegaan en volgende week doet ze een klein taalonderzoekje.
 
Een heel herkenbaar verhaal. Hier een zoontje van bijna 3. Hij zegt een paar woordjes heel duidelijk maar die ken je op 1 misschien 2 handen tellen. Voor de rest versta en begrijpen anderen hem niet. Hij maakt geen zinnen. Maar op zijn manier praat hij honderd uit. Consultatie bureau heeft ons door verwezen naar pento. Om zijn gehoor en spraak na te kijken. 
 
Terug
Bovenaan