Weinig slaap overdag en continu ontevreden, verborgen reflux?

<p>Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip door dezelfde ervaring met een ontevreden baby.</p><p>Mijn zoontje is nu 8 weken oud en vanaf de geboorte ontevreden. Hij heeft vanaf dag 1 wild gezwaaid met armen en benen en houdt er niet van om te worden neergelegd.</p><p>We proberen de onrust te lijf te gaan met een duidelijk ritme zodat hij z’n rust vindt en ‘s nachts lukt dat aardig. Echter overdag slaapt hij in 3 dutjes hooguit 2 uur bij elkaar. Tussendoor is hij aan het huilen of mopperen. </p><p>Hij eet uitstekend (misschien zelfs overdreven want hij lijkt nooit genoeg te hebben). Na de voeding is hij niet tevreden maar hij geeft niet over. Het strekken en de gebalde vuisten lees ik als krampjes maar is verborgen reflux misschien toch aanwezig? Sinds een paar dagen rochelt en hoest hij ook maar twijfel ik of dit door een verkoudheid komt of door geïrriteerde slokdarm van eventuele reflux. Dokter en lactatiekundige denken niet aan reflux! </p><p>Heeft iemand dezelfde onrust bij zijn kindje gehad en herkent mijn verhaal? Ik wil mijn mannetje zo graag helpen!</p>

Ik had hetzelfde en mijn meisje bleek te weinig te drinken en daarbij flinke krampjes. Daar is ze nu overheen gegroeid, met een week of 11 was dit over. Ook had ze een scheve nekwervel waardoor ze onrustig en huilerig was (Kiss-syndroom) toen de fysio dit goed heeft gezet was ze samen met meer eten ineens een vrolijke tevreden baby. Wat ik wil zeggen is dat het misschien ook iets anders dan verborgen reflux kan zijn. Mijn dochter sliep ook nauwelijks overdag en nu gaat dit veel beter.  Dus ik zou naast verborgen reflux ook verder kijken, misschien dat een osteopaat je verder kan helpen? 

Ik ben twee keer bij de osteopaat geweest. Bleek zijn sleutelbeentje gebroken te hebben maar volgens de foto zit dat weer aan elkaar en moet hem dat nu geen pijn bezorgen.
Te weinig voeding zou ik ook gezegd hebben maar hij weegt 6,5 kilo. Bóven alles wat het cb normaal vindt. Meer flesvoeding geven durf ik niet en borstvoeding ben ik mee gestopt door zijn onvrede en mijn onzekerheid daardoor.

Ik herken je verhaal wel! Bij ons ging het na de kraamweek bergafwaarts qua slapen. 's nachts en 's ochtends vaak wel oké, maar de middagen en avonden waren dramatisch. Niet slapen en veel huilen. Daarnaast had hij continu de hik en kokhalsde als je hem oppakte.
Hier bleek het wel verborgen reflux te zijn. Daar kwamen we achter toen we als soort van laatste voor de hand liggende oorzaak Nexium mochten proberen. Binnen 2 dagen een ander kind! 
Misschien kun je eens voorstellen dat je het probeert. Doet het niks, dan kun je er meteen weer mee stoppen. 

Hier precies  hetzelfde verhaal we zijn nu 8 weken en zo een 2 weken ofzo is zij ook zo ze slaapt overdag maar weinig. In de nacht wel redelijk maar overdag hetzelfde als wat je zegt soms weet ik ook maar geen raad. 

Herkenbaar. Zoontje was in zijn babytijd ook erg ontevreden en onrustig. Bleek achteraf koemelkallergie te zijn. Dochter is ook geen heel rustig meisje. Ook kma. Dit nu onder controle maar nog steeds erg beweeglijk en onrustig. Blijkbaar zet ik alleen hele temperamentvolle kinderen op de wereld. Bij zoon werd zijn onrust beter toen hij zelf meer kon doen zoals rollen, kruipen en toen hij kon lopen werd het helemaal beter. Verwacht dit bij dochter ook wel een beetje. 
Dochter nu 6 weken en zie haar onrust laatste dagen weer erg toenemen. Slaapt overdag amper, onrustig aan het drinken en jengelig/huilerig. Denk deels krampjes, karakter en een sprongetje dat haar allemaal in de weg zit. 

Misschien blijft hij rustiger liggen als hij ingebakerd is? Het zwaaien en strekken met armpjes beentjes zijn denk ik krampjes, dat doet Mn dochter ook. Ene dag krijg ik dr overdag wel in slaap en andere dag bijna niet. 

Na 5 dagen naxium te hebben gegeven is er ineens rust hier in huis. Hij blijft veel wapperen met de armen en benen en de puckababy is dus ook echt nodig (‘s nachts) maar hij is over het algemeen tevreden. 
Wat ons ook erg heeft geholpen is het schema uit het boek ‘de tevreden baby’ aanhouden. Op aangegeven tijden eten en slapen. De schrijfster zweert erbij dat krampjes gecreeerd worden door op verzoek te voeden.

Terug
Bovenaan