Weinig slapen op KDV

Lukas is nu twaalf weken en gaat drie dagen per week naar het kinderdagverblijf. Hij slaapt daar alleen erg weinig. Rond de twee a drie uur per dag. Op woensdag is hij met mij thuis en slaapt een gat in de dag. Ik zit nu al op ongeveer zes uur slaap overdag (wel lekker rustig). Zijn er moeders die dit herkennen? En heeft iemand tips zodat hij langer slaapt op het kdv?

Annemieke

Helemaal herkenbaar. Mijn oudste is wordt eind december drie en gaat 2 dagen per week naar de creche. Daar heeft hij nooit veel geslapen. Thuis slaapt hij nu gerust nog 2 tot 3 uur 's middags, maar daar hooguit een uurtje. Hij heeft daar altijd veel minder geslapen dan thuis. Niets aan te doen. Hij slaapt daar toch ook met andere kinderen op een kamertje en dat is waarschijnlijk de oorzaak. Hij heeft zelfs een periode gehad dat hij daar eigenlijk helemaal niet wilde slapen. Toen hebben zelfs de kamerindeling zo gemaakt dat hij alleen sliep en de rest allemaal bij elkaar.
Groetjes,
Josie

hoi..
ik werk zelf op een kinderdagverblijf.
heel veel kinderen slapen veel korter op het dagverblijf als thuis idd.
komt vaak doordat er meer geluiden zijn in de omgeving en de kindjes liggen meestal met meerdere op een kamertje.waardoor ze elkaar ook nog wel eens wakker huilen.
ik zou het even oppakken met de groepsleidsters wat de mogelijkheden zijn.maar uit mijn ervaring slapen ze toch meestal wat korter.thuis is het toch anders,..vertrouwder..rustiger enz.succes ermee.groetjes piewie.

Terug
Bovenaan