weinig slapen overdag

Hallo,
Ik was benieuwd hoeveel jullie kindjes overdag slapen?
Tijs sliep altijd super goed overdag. Hij is nu 16 weken en sinds 2 dagen wil hij overdag bijna niet meer slapen. Als ik hem op bed leg, slaapt hij 1 uurtje en is daarna vaak weer wakker. Ik merk aan hem dat hij dan toch nog wel slaap heeft maar hij weigert te slapen. Tja kan hem slechts dwingen. Vaak is hij dan ook alweer veel te vroeg wakker voor zijn volgende fles en tegen de tijd dat hij de fles krijgt is hij vaak zo moe  dat hij haast in slaap valt met drinken. Hij drinkt de fles gelukkig wel leeg! Ik moet er wel bij zeggen dat Tijs savonds en snachts wel goed slaapt. Vanaf 19.30 uur tot 7.00 uur.

De laatste dagen is hij ook weer wat hangeriger en zeurderiger.
In de box speelt hij dan ff maar vrij snel begint hij weer te huilen en te zeuren. Het lijkt wel of nix goed is. Ja, alleen bij mama of papa op de arm maar ja dat gaan we dus niet de hele tijd doen.

Zijn er meer moeders die hier last van hebben?? En zo ja, hoe lossen jullie dit op???

Hoi,
Ja hier mijn meisje ook,is 15 weken,het is waarschijnlijk het sprongetje(ken je boek oei ik groei?)niet willen ,drinken,zeuren,niks willen,Niet slapen willen overdag,Mijn meisje slaapt ook gelukkig `s avonds en `s nacht,ook ongeveer van 20.30 tot 7.30.Maar met dit sprongetje kunnen ze ook weer soms `s nachts wakker worden en voeding willen.Tja.....groetjes Gaby.
Gewoon maar meer op arm houden enzo,als sprongetje gaat van zelf over.geduld.....

Hoi Daantijs,

Hier nog zo'n  matige overdag-slaper! Mijn dochter (nu 21 wkn) slaapt al tijden overdag (tussen ca. 08.00 en 19.00 u) steeds maar 45-60 minuten en is dan weer maximaal 2 uurtjes wakker. Onze regelmaat zit hem dus in wakker - flesje - spelen - slapen   -wakker - spelen - slapen - flesje of flesje - slapen - wakker - spelen - slapen - wakker - spelen -flesje - slapen. Afhankelijk van hoe laat ze 's ochtends wakker is. In ieder geval dus tussen 2 voedingen ook 2 x een slaapje. Wakker blijven tot de volgende voeding is niet te doen joh, dat trekt mijn dochter in ieder geval niet en zo gaat het prima! (ik ben wel vaak aan het in bed leggen en uit bed halen maar dat nemen we op de koop toe, dat zal met de tijd steeds minder worden).

Ik denk dat je het beste goed kunt afgaan op de signalen van je kindje; laat het merken moe te zijn dan dus naar bed. Honger hebben ze vaak echt niet midden tussen 2 voedingen.

Succes!

Poppetje71 mv Isa

Terug
Bovenaan