weinig slapen overdag

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Isis is aan het spoken met haar slaapjes overdag, ik word er een beetje onzeker door. De avonden en nachten slaapt ze goed, gelukkig. Maar overdag......'s morgens amper een uurtje en 's middags ook. Op een dag maar 2 uur (voorhaaen 3 a 4 uur!). Ze slaapt snel in, maar word ook snel weer wakker, beetje pruttelen en vervolgens huilen, troosten heeft dan geen zin meer. We halen haar er dan uit en bekijken hoe het verder gaat. Op zich red ze het wel, maar we merken dat ze te weinig slaapt. Ze is wat hangerig en humeurig, hangt letterlijk aan mijn broekspijp en is bij het minst geringe al van slag!
Ik vermoed dat ze ook last heeft van doorkomende tandjes, het cb adviseerde om het hoofdeinde van haar bed wat hoger te zetten, dat zou minder druk geven aan haar oren (oorpijn kan ook komen door tandjes)
Mss is het een fase (oei, ik groei) I don't know...............Verder proberen we rust en regelmaat te hanteren................
Nu slaapt ze inieder geval

x Esther (Isis 29-11-06)

Hoi Esther,

Wat een gemuts met die slaapjes hé. Heather loopt al een tijdje te klooien en wat doe je er aan? Ik breng d'r maar gewoon naar bed als ze moe is. We hebben een paar dagen gehad dat ik d'r gewoon 4 keer per dag naar bed bracht. Je hele schema is naar de maan, maar liever dat dan zo'n jengelend monstertje! En met die tandjes, voor ze naar bed ging dentinox. Dat verdoofd, dus heeft ze geen pijn als ze gaat slapen.

Overigens ging het hier (ik klop het even snel af) na een paar dagen weer redelijk normaal.  En je hoeft je echt, echt, echt niet onzeker te voelen. Eén keer in de zoveel tijd gooien ze de boel gewoon weer om. Logisch natuurlijk, ze groeien, hebben minder slaap nodig (of denken dat in ieder geval ). Kijk maar gewoon goed naar Isis en hobbel daar maar achter aan, dan komt alles wel goed.

Succes, KT

Same here !! Erg lastig inderdaad. Wij zijn nu aan het proberen om Lukas op één overdag slaapje te brengen, en ik moet zeggen dat helpt goed. We brengen hem dan pas als hij echt moe is, om half 12 naar bed en dan slaapt hij ook echt een uur of drie heel vast en dan om half 7 weer naar bed. De dag erna doet hij dan weer twee slaapjes en zo een beetje om en om. Het leek me eerst een hele grote stap, maar met dat geklooi (per see twee slaapjes doen iedere dag) merkte ik dat hij effectief juist minder sliep, veel spelen in bed en jengelen. Dus op zich werkt dit goed.

Ennuh, voel je vooral niet onzeker hoor, alhoewel ik het wel echt herken, ik denk vaak, ben ik nou de enige die maar wat aanrommelt?? Maar dat slaat nergens op, opvoeden en opgroeien is gewoon een ontdekkingstocht met soms baalmomenten!!

hoi esther,

hier hetzelfde verhaal, weinig slapen, ook ong. 2 uurtje per dag, en volgens mij daardoor wat humeurig en hangerig, maar ook ik krijg hem niet meer in slaap als hij na een uurtje al wakker wordt, terwijl hij wel vrij snel weer in z'n oogjes zit te wrijven, ik denk ook dat hij iets last met de tandjes, maar zeker weten doe je het niet he, blijft lastig om er achter te komen wat die kleintjes dwars zit..............................

groetjes susanne

Nou hier hetzelfde hoor. Mevrouw slaapt hooguit 2 keer een uur. k heb ook al vanalles geprobeerd maar niks helpt. Zal vast wel goed komen met haar ( Toch?? )

Yep, nog steeds korte slaapjes overdag, hooguit 2 uur! Ze slaapt wel het klokje rond, om 19:00 krijgt ze nog een flesje, maar dan is het ook echt op en valt ze als een blok in slaap.
Vast met haar ontwikkeling te maken. Als ze op is, is ze actief, wel een beetje jengelig. Twee uurtjes op een dag lijkt me echt te weinig, maar ja, slaap kun je niet forceren!
Ik ga even met haar wandelen, buitenlucht is ook gezond,

x Esther

Terug
Bovenaan