weinig slapen

Mijn zoontje van 4,5 maand wil sinds kort overdag nauwelijks meer slapen. vooral in het begin van de avond is hij wel moe (piepen/huilen, in de oogjes wrijven etc. ) maar wil niet slapen gaan. Niet in de box of in bed. Bij je zitten al helemaal niet, soms heel even. Alleen het wipstoeltje is favoriet maar ook dan wil hij graag ge-entertained worden. We worden er af en toe best moe van. Heeft iemand een idee wat we kunnen doen om een beetje uit deze impasse te komen want we weten het echt even niet meer.... Overdag slaapt hij na de eerste fles (8.00 uur) nog meestal een paar uurtjes en tussen de middag vaak een uurtje of anderhalf. Verder soms een klein hazenslaapje in de box of wandelwagen. Hij is wel vrolijk overdag, maar 's avonds is de energie echt op maar ook dan wil hij niet slapen. Bang iets te missen van de wereld om hem heen denk ik. Op het moment kan hij net van rug naar buik rollen en dat vind hij reuze-interessant doet het de hele dag (ook in bed....) Kan iemand ons helpen?

Groetjes Patricia en Tim
mama en papa van Justin 4,5 maand

 
Hallo Patricia en Tim,

Ik deed mijn zoon altijd in bad voor het slapen gaan en daar werd hij erg moe van, en ging daarna altijd meteen slapen. Je kan bij een goede babyspeciaalzaak bijv. prenatal, een slaapzakken kopen die je vast kan maken om het matras heen en dan kan je zoon niet meer draaien in bed. Werkt ook goed want door al dat gedraai houd hij zichzelf ook wakker.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Groetjes Sabrina
 
Hoi Patricia en Pim
Zo herkenbaar, onze dochter is 3.5 maand en wij herkennen dit zo, precies hetzelfde.
Wij proberen toch de helet ijd een ritme aan te houden, eten, spelen, slapen maar op de avond wil ze niet slapen en ook veel huilen alleen als je met haar bezig bent gaat het redelijk goed, de oplossing? ik heb hem niet, ze zullen er denk ik even doorheen moeten en wij dus ook.
groetjes, Mirjam
 
voor mij ook heel herkanbaar. Mijn zoontje is nu 11 maanden en vanaf het begin is hij al niet zo'n slaper en nu al helemaal niet. Ik heb ook al van alles geprobeerd maar niets hielp. ik heb het gewoon geaccepteerd en geef hem spelleltje om zich te vermaken hij is snel is zijn lichaamelijke ontwikkeling en dat heeft hij zelf ook heel goed door. Hij kan nu zelfstandig lopen en wil absoluut niet meer zitten. Zelfs zijn eten moet hij staand eten. Zijn luier verschoon ik ook staan???? Ja op een gegeven moment weet je wel hoe je het moet doen. Dus mijn advies kijk naar je kind en als hij zich goed bij voelt bij weinig slaap dan kan je daar weinig aan veranderen want dat is nou eenmaal zijn aard. snacht als je ziet dat hij echt heel moe is dan is het echt niet erg als je hem een tijdje laat huilen. Kijk op de klok en hou een tijd van 10 minuten aan. Meestal zijn ze na een minuut of 7 al rustig en zullen ze daarna heerlijk slapen.
 
hallo,

ik heb geen tip voor je,maar ik vond het zo opvallend dat we beide patricia heten en onze zoon justin,wat ontzettend toevallig.

heel veel succes met je zoontje
 
Terug
Bovenaan