weinig slapen

Mijn zoon is nu 14 weken.
Overdag slaapt hij heel weinig.
Als ik hem in bed leg slaapt hij vrij snel, maar dan is hij na 3 kwartier weer wakker en krijg hem dan niet meer in slaap. Terwijl ik wel het idee heb dat hij nog moe is.
Soms slaapt hij 's nachts ook heel onrustig. Hij ligt dan te zwaaien met zijn armen en begint te huilen, als ik hem dan z'n speen geef valt hij weer als een blok in slaap.
Hij slaapt dan een uur en dan begint het weer van voor af aan.
Hebben jullie tips om hem wat rustiger en langer te laten slapen?
alvast bedankt
groetjes Marisca
 
Hallo,
Inbakeren is echt niet zielig en het werkt erg goed! Ik heb mijn zoontje ook ingebakerd en sindsdien slaapt hij prima.Je moet niet vergeten dat je baby 9 maanden in je buik beschut heeft gezeten. Slapen in een bedje is dan ineens een erg grote verandering.
Nu hij niet meer ingebakerd wil worden slaapt hij overdag in zijn wandelwagenbak, is ook beschut. De avond en nacht slaapt hij in zijn bedje.Wil je meer weten over inbakeren kijk dan ook eens op inbakeren.nl of lees het boek "inbakeren en regelmaat" van Ria Blom. Zeer zeker een aanrader!
 
Hallo!

Ik herken wat je schrijft. Wij hebben een dochter van 4,5 maand oud en ze sliep in het begin echt zo slecht en ze was ook zo onrustig. Heel de tijd lag ze met haar armpjes te maaien en haar tut uit haar mondje te slaan. En natuurlijk was het dan meteen huilen geblazen. wij sliepen maar een paar uur per nacht. We zijn toen op onze eigen manier gaan inbakeren, we wikkelden haar in een baddoek en maakten die vast met tape. Ze werd daar echt heel rustig van en na een poosje sliep ze ineens uren achter elkaar door. niet te geloven. Telkesn gingen we even kijken of ze nog wel ademde! Omdat ze zich toch wel eens loswurmt uit de doek hebben we nu een bakerslaapzakje aangeschaft via www.bakerzak.nl. dat is een slaapzakje zonder armsgaten met een rits, waar ze toch wat ruimte heeft om haar armpjes te bewegen en toch ook rustig wordt. ik moet zeggen, het werkt echt. Je kan deze op proef nemen dus wie weet is het iets voor jou!
Succes ermee en laat weten hoe het gaat.
Groetjes,
petra
 
Hallo...ik wilde even reageren op het inbakeren...mijn dochter was ook erg onrustig tijdens het slapen..en door het ongecontroleerd zwaaien van voornamelijk de armen...schrok ze altijd wakker...en sliep onrustig...
Met inbakeren geef je de tegendruk die ze kennen vanuit de baarmoeder kennen...omdat ze daar ook niet alle ruimte hadden..
Het lijkt zielig maar ze zijn er ozo mee gebaat..ze moeten er wel aan wennen...maar als ik haar nu inbaker...weet ze al dat het bedtijd is..en geeft ze zich over aan haar slaap(soms na wat gewoel en geworstel)...en daardoor slaapt ze soms wel 8 uur non-stop....ze is nu 12 weken...
Veel succes...probeer t zeker...het is je nachtrust waard...

Wendy
 
Terug
Bovenaan