weinig slapen!!

Hallo

Mijn dochtertje van 9 mnd slaapt de laatste week, overdag erg weinig vind ik. Namelijk 'smorgens is ze rond 7 uur wakker en gaat 'dan weer 's morgens rond 9.45 uur naar bed is is dan echt moe. Valt ook direct in slaap maar is een half uur tot 3 kwartier later weer wakker.
's middags gaat ze rond half drie ook dan weer erg moe slaapt dan een klein uurtje.
's avonds ligt ze rond 19.30 in bed

Ze is op zich wel vrolijk en fit maar tegen de avond is het echt te tijd doorkomen. We hebben een hond dus dan gaat ze gewoon mee wandelen en lekker lang in badje. Maar soms wordt ze ook gewoon moe wakker en is dan hangerig

hoeveel slapen die van jullie en hebben jullie advies wat ik kan doen.

groetjes gienike

Hoi Gieneke,
Mijn zoontje Quinten ging toen hij 8 maand was ook steeds minder slapen.
Toen heb ik hem gewoon na het middageten in bed gelegd. Dat heeft 2 dagen geduurd
en toen sloeg het goed aan. Hij sliep vanaf toen van 12 tot 14.30 of 15.00 uur.
Hij is 's ochtends om 08.30 wakker en gaat om 19.30 ong weer naar bed.
Ik heb het gewoon geprobeerd en het hielp dus. Regelmaat doet hij het blijkbaar
heel goed op. Hij is nu 13 maand en heeft nog steeds hetzelfde slaapritme.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar misschien wel. Misschien is je dochter toe
aan een ander ritme?
Groetjes Melanie

Ik ken het! Die van mij heeft het zo af en toe ook! Je kunt er niet veel aan veranderen ben ik bang!
Als ze echt er helemaal doorheen zitten, halen ze het echt wel in. Het is inderdaad tegen de avond effe doorbijten... want dan even een tukkie doen lukt bij Maxel ook niet! Meestal knapt hij tijdens het eten op, en na het eten bruist hij weer van de energie!

Hi,

Wat ik gemerkt heb bij mijn meiden is dat je eigenlijk niet moet wachten totdat ze echt moe worden, maar al voor die tijd op bed leggen. Als ze namelijk al zo erg moe zijn, zijn ze eigenlijk oververmoeid en slapen dan minder goed. Vaste tijden op bed leggen, is meestal de truc. 9.30 en bijvoorbeeld 13 uur.....
Dan is het nog vaak wel 's avonds een zeurtijd, maar als je dan bijvoorbeeld je kind wat eerder te eten geeft (rond 16 uur) gaat het vaak al een stuk beter (heeft met bloedsuikerspiegel te maken).

Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Nynke

Terug
Bovenaan