Weinig slapen

Wie herkent dit? Onze zoon is nu 23 weken en eigenlijk vanaf het begin heeft hij ontzettend weinig geslapen overdag. Hij heeft soms dagen dat hij in totaal misschien een uurtje slaapt. 's Nachts slaapt hij al wel een uur of 9 achter elkaar. Ik vind het niet erg dat hij zoveel wakker is maar hij is dan wel ontzettend jengelig en huilerig en wil dan de hele dag bezig gehouden worden. Dus mama kan zelf bijna niets meer. Wie heeft dit ook meegemaakt en wie kan mij vertellen of dit beter wordt of niet?
 
Misschien moet je hem inbakeren (of hem gewoon 'inpakken' in een lakentje, beetje strak om hem heen dat hij z n armpjes niet los krijgt) daar worden ze meestal (soms niet direkt) rustig van en slapen ze beter. Bij mijn zoontje werkt dit perfect! Veel succes!
 
Hier hetzelfde probleem: mijn zoontje heeft namelijk nooit geslapen overdag. Soms eens per ongeluk een half uurtje of zo. Hij is nu ruim 5 maanden en nu heb ik er wat op gevonden. Ik zet hem op zijn speelkleedje in het midden van de kamer en als hij begint te jengelen leg ik hem op zijn buik. Meestal wordt het jengelen dan even erger, maar zodra meneer zijn duim gevonden heeft, valt hij heerlijk in slaap... Dekentje erover en hij slaapt dan 1 tot 1,5u!
 
Misschien een extra lange wandeling in de kinderwagen maken? Of stukje in de auto rijden?
Als ie daar dan van slaapt natuurlijk anders heeft het geen zin.
Als hij dan toch even een half uurtje of uurtje heeft geslapen komt ie toch aan zijn slaap, raakt ie niet oververmoeid waardoor ie niet meer in slaap komt en is ie misschien niet meer zo huilerig/jengelig omdat ie moe is...
Of misschien iets eerder in zijn bedje/box leggen, voordat ie moe word.

Hahaha, hoor mij nou, maar dacht: misschien helpt het!!

Groetjes Miriam
 
Mijn dochter is nu 13 maanden en was ook de hele dag wakker. Dat was het probleem op zich niet maar wel het gejengel en gehuil de hele dag door.
's Nachts sliep ze ook prima door. Op een gegeven moment (toen ik het meer dan zat was) ben ik haar op gezette tijden (2x per dag) naar bed gaan doen met een ritueeltje (knuffel en muziekje)en liet haar liggen tot ze vanzelf ging slapen. Dit was overigens binnen een half uur. Ze zijn wel moe, maar willen er niet aan toegeven lijkt het. Sindsdien had ik meer vrije tijd en rust en dat werkt een stuk rustiger. Bij het koken had ze ook vaak een onrustige bui in de box, dan legde ik haar in de kinderwagen en reed haar de keuken in, af en toe een duwtje en het was in orde.
Succes !
 
ik ben het met nadine eens hoor, kim heeft ook altijd weinig geslapen, totdat ik een vast ritueel ging volgen. Dus 's ochtends rond half 8 op, dan pap en nog wat spelen, als ze beetje jengelig wordt, en dus moe, leg ik haar op bed, en dan slaapt ze meestal wel een uurtje of 2. Daar ben ik al heel erg blij mee. 's middags lukt slapen lang niet altijd, meestal nog een uurtje of zo maar het is niet anders. Ze gaat om half 8 naar bed 's avonds en slaapt dan tot half 8 de volgende morgen.
Kim heeft ook een flinke tijd 's avonds erg gehuild als ze naar bed ging, nu ben ik er achter dat ze dan in bed nog wat wil drinken, en valt dan als een blok in slaap.

succes en groetjes sandra
 
Terug
Bovenaan