weinig slapen

Hoi allemaal.
Mijn zoontje is nu 10wk en 5dgn, en wil overdag eigenlijk niet slapen. hij vind alles veel te interessant, nou is dit natuurlijk niet zo'n probleem alleen hij wil dus ook niet in de box liggen want dan is het gelijk brullen, ik zet hem dan in de wipstoel in de box en dit is wel leuk want dan kan hij alles volgen. alleen lijkt mij dit niet goed voor de rug, dus na de borstvoeding gaat hij voor half uur tot 3 kwartier in de wipper, en daarna eigenlijk verplicht op bed, want je ziet dat hij moe wordt, gapen, jengelig, maar slapen homaar, laat hem wel liggen want anders krijgt hij geen rust. 'snacht is het overigens geen probleem, dat is liggen en slapen.
hoe denken jullie medemoeders hiervan, of komt het jullie bekent voor.
 
Hoi Natasja,

Met Anna had ik precies hetzelfde, wel hartstikke moe maar niet slapen. Op een gegeven moment is het een beetje een cirkeltje. Het kindje is eigenlijk te moe om nog in slaap te kunnen komen. Ik ben Anna toen gaan inbakeren met pacco doeken, na 2 dagen wennen sliep ze als een roosje. Anna is vanzichzelf een heel bewegelijk kindje, dat inbakeren zorgde ervoor dat ze de rust kreeg die ze moest hebben.

Heb je andere dingen zoals voeding (krijgt je kindje genoeg e.d.) al bekeken? Kindjes moeten ook heel erg wennen aan het zichzelf vermaken, probeer hem toch elke keer even in de box te leggen met een interessant speeltje (Ik hield Anna eerst even op schoot met een speeltje en daarna legde ik haar in de box met ditzelfde speeltje). Je zal merken dat hij het dan steeds een beetje langer uithoudt.

Mocht je het inbakeren willen uitproberen (wel eerste even overleggen met je cb ivm de heupjes), ik heb nog een paccodoek liggen die ik niet meer gebruik.

Heel veel succes!

gr.Eveline
 
Hallo Natasja

Mijn zoontje van 11.00 uur heeft hetzelfde probleem. Hij word om 6.30 uur en krijgt de ochtendfles. Daarna slaapt hij nog tot 9.00 uur. De rest van de dag bestaat het uit hazeslaapjes. Leg hem in bed en is na een half uur weer wakker. Ik laat hem ook liggen voor zijn rust. "s avonds en 's nachts gaat het goed. Ik accepteer het maar en probeer gewoon door te zetten. Even actief spelen na de fles en dan weer naar bed!
Als je nog tips hebt????
Bianca
 
He bedankt voor jullie reakties.
Ja ook Wessel is goed bewegelijk, die beentjes gaan maar op en neer. Heb het idee dat hij wat rustiger wordt, ook leg ik hem nu gewoon in de box met de mobiel erboven, hierna even in de wip, en evt daarna op bed. Hij krijgt borstvoeding, en is na voeding tevreden en allert. vind het verder ook niet erg dat hij wakker is, slaapt 'snacht door dus dit is lekker. ik maak gewoon regelmaat in de activiteiten, eerst eten, dan box/wip dan evt op bed. dit gaat lekker zo.
Gr Natasja
 
Terug
Bovenaan