weinig slapen

A

Anoniem

Guest
hoi
slapen jullie baby,s s,middagss en s,avonds ook zo weinig??anouk is 10 weken maar die dan een paar hazeslaapjes en dan is ze weer wakker.zou dit gewoon zijn??
gr petra

hoi petra,

mijn dochter slaapt s ochtends goed, s middags hazeslaapjes van 10 a 30 min.
laatste paar dagen ligt ze rond 20.30 uur op bed en dan slaapt ze goed. maak haar om 22.00 / 22.30 uur nog een keer wakker voor de laatste voeding (meestal wil ze maar 1 borst) en 's nachts slaapt ze heerlijk door tot 07.00 / 08.00 uur. zolang ze 's nachts maar doorslaapt heb ik er geen probleem mee.

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi Petra,

Senn is ook bijna 10 weken oud. Hij slaapt s ´nachts lekker door, maar overdag deed hij ook maar kleine slaapjes. Senn sloeg zich telkens wakker met zijn armpjes. Heb  hem een  paar keer  in een  hydrofileluier gebonden, zou sliep hij iets langer, zo ´n 2 uur tussen de voedingen. Nu heb ik een paar keer geprobeert zonder hydrofileluier, moet zeggen hij slaapt nu zonder luier ook wat langer. Hoe dat komt weet ik niet, ben er wel blij mee.

Groetjes Jill.

Hoi,

Teun sliep ook altijd erg weinig en vaak ook maar slaapjes van  15 min.  Terwijl ik de indruk had dat hij af en toe wel moe was.
Ben hem op een gegeven moment consequent bij de eerste moeheidsverschijnselen op bed gaan leggen. De eerste paar keer huilde hij even, maar al vrij snel leerde hij om zo in bed in slaap te vallen. Nu gaat dit goed en slaapt hij soms wel een paar uur aan een stuk.

Groetjes mama van teun.

Rik slaapt ook weinig smiddags en savonds!! Rik is nu bijna 10 weken. Maar daarentegen slaapt hij snachts en de ochtend goed door!!

En ja ook ik ben echt consequent met het op bed legge, maar goed Rik komt gewoon weer na een uurtje! En ach hij mag dan van mij lekker ng spelen hoor. Hij zal blijkbaar geen slaap hebben (zie dan ook geen verschijnselen). En zolang ie lief ie heb ik daar geen problemen mee. Oja vaak ga ik juist in de middag wandelen, en slaapt ie zeker ook nog een uurtje langer! Misschien een tip!

X Saskia
mv RIk 04-07-07

Wat een herkenning!!! En een opluchting dat ik niet de enige ben!!
Mette slaapt de nacht goed door van 22.30 tot 06.00/07.00 uur. De ochtend slaapt ze een uurtje en dan is ze er weer, even sussen en aaien in bed en dan soms nog een uurtje... De middag na de 14.00 uur voeding pakt ze 2 uur en voor de rest van de dag zijn het dan weer hazeslaapjes. Ik wordt er nogal wanhopig van want ik was ervan overtuigd dat babies tussen voedingen minimaal 2 uur behoren te slapen maar ik lees dat het verschijnsel hazenslaapjes vaker voorkomt.
Mette slaapt ingebakerd want ze maait nogal met haar armpjes. Toch wordt ze wakker.... Het vervelende is dat Mette als ze wakker is niet lang zelfstandig kan spelen. In de box of wipstoel is ze het snel zat dus zet ze het op een janken... Ik ben dus de hele dag met haar bezig. Elke middag ga ik wandelen want in de wagen buiten slaapt ze lekker. Iemand nog tips om haar de overige slaapjes ook minimaal 2 uur weg te houden?

lfs ing

Hier ook een moeder van een hazeslaper

Ach eigenlijk wil ik helemaal niet klagen hoor, ik vind het prima zo
Jesse is nu 4,5 maanden en slaapt eigenlijk alleen na zn fles van 11 uur
Soms heb ik geluk en slaapt hij door tot 14.30 (dan moet hij wakker worden omdat ik dan de andere kids uit school moet halen)
Maar meestal is hij na een uurtje alweer wakker
Tussen de fles van 7uur en 11uur slaapt hij eigenlijk niet tot nauwelijks
En tussen de fles van 15uur en 19uur ook niet echt, af en toe even een hazeslaapje in de box of op schoot, maar dat is het dan ook
Rond 18uur gaat Jesse dan in bad en krijgt hij zijn laatste fles, na deze fles slaapt hij dan wel aan een stuk heel de nacht door tot een uur of half 7/ 7 uur
Dus ik klaag niet....heb liever dat hij snachts slaapt en overdag iets minder dan andersom
En hij heeft wel een redelijk ritme....
Zo kan ik ook nog eens dingen plannen....meestal op de ochtenden
Tussen 11uur en 15uur zorg ik gewoon altijd dat ik thuis ben en dat Jesse in zn bedje kan slapen
We doen het er allemaal prima op....daar gaat t om toch

Groetjes Xennah

Hallo,

Hier hetzelfde hoor!!! 's nachts gaat het geweldig. Lynn is 9 weken en bijna inbakerkindje af!!! Vanaf een uur of 20.00 valt zij in een diepe slaap en moeten haar dan echt wakker trommelen voor de voeding van 22.30/23.30(moet ze wel hebben anders krijgt ze veels te weinig binnen is namelijk slechte drinkster en groeit maar 125 per week). Slaapt vervolgens door tot 7.00/8.00. Daarna is ze zo'n anderhalf uur op niet moe te krijgen maar wel vrolijk en gezellig en dan slaapt ze een uurtje en is ze weer zo'n anderhalf uur op inclusief de voeding, vervolgens slaapt ze een a twee uur en zo gaat het tot 20.00 uur. Ach ik klaag zeker niet bij ons was het namelijk in het begin een echt groot drama, niet willen slapen borstvoeding mislukt aan een stuk door huilen. Dus als ze het zo blijft doen en alleen nog maar zichzelf 10 minutjes in slaapt huilt, wil ik haar best overdag entertainen hoor!!!!! Belangrijkste is dat ze het in de avond en nacht zo goed doet, vind ik. Tips om langer te laten slapen thuis in het bedje heb ik niet. Wandelen in wagen een autoritje of in de draagzak werkt bij ons goed.

Terug
Bovenaan