weinig slapen

hoi allemaal,
mijn zoontje is ruim 6 1/2 maand en slaapt nu weer heel weinig overdag. 3 1/2 uur in 4 keer was redelijk normaal, was soms minder, maar niet vaak. Nu is hij na een half uur al wakker, soms zelfs na 15 min. Tips?
 
Ha wondertje,

ik heb niet echt een tip. Zo te zien zijn het dan maar hazenslaapjes die hij doet en kan best dat hij daar genoeg aan heeft gedurende de dag. Wel is het belangrijk, dat heb ik met onze zoon (nu 7,5 maand) gemerkt om hem in zijn eigen bedje te leggen, zodat het ook echt rustig in zijn omgeving is en niet zo vlug wakker schrikt en dan zou je hem nog gerust kunnen stellen en misschien slaapt hij dan nog even in, weet niet zou kunnen?!

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes caatje
 
Met 6 maanden hadden mijn dochters allang een ritme van twee slaapjes per dag. 's Ochtends rond half 11 en 's middags rond half 3. En door dat iedere dag te doen wenden ze snel aan dit ritme en gingen die momenten ook gebruiken om steeds langer te slapen. Die twee slaapjes deden ze dan ook in hun eigen bed, met bedritueel en leren zelf in slaap vallen.
 
Terug
Bovenaan