weinig tijd

hoi

hebben jullie dat ook dat je het gevoel hebt dat je nergens aan toe
komt?
 Ik werk 4 dagen in de week ben 1 dag thuis mijn vriend ook daarnaast delen
we de zorg voor rosco volledig.
Ik geloof werkelijk dat hij net zoveel in het huishoudenen zorg op zich neemt als ik.
Maar we hebben zo'n tijd te kort. we hadden  het er gisteren in bed nog over.
Zaten er maar 36 uur in een dag.
Ik ren de hele dag heen en weer. Al dat werk, administratie,belasting,huis schoonhouden naar de chrech op en neer boodschappen doen.
Nou ben ik best georganiseerd maar de ideeen stappelen zich op in mijn hoofd
ik weet simpel weg niet waar en wanneer te beginnen.
Ik houdt alle ballen wel in de lucht maar ben constant bang dat ik iets vergeet
Sinds rosco er is (ook al is hij echt mijn schatje) kan ik niet ergen aan "bouwen".
En moet alles snel en even tussen door
Hebben jullie dat ook? Ik krijg soms zo de zenuwen van mezelf hahaha

Hoi,

Ik herken het wel een beetje en dan werk ik nog niet eens!
Wij hebben op een gegeven moment maar dingen op papier gezet en we schrijven elke week de kalender vol met wat er op die dag gebeuren moet.
Zo is maandag vaste dag voor administratie en donderdag voor de grote boodschappen.
Als we dit niet doen, loopt mijn hoofd ook over van alle ideeen, maar doe ik niets....
Misschien een tip?

Liefs Reneke

Hoi

Dit komt me bekend voor, ik kom ook vaak tijd te kort. Ik werk wel wat minder, 21 uur in de week, maar je bent toch 3 dagen al kwijt. Verder nog de oudste naar de peuterspeelzaal en weer terug, boodschappen, de hond uitlaten, ga zo maar door. Zo heb ik 2 nachten geleden om 3 uur 's nachts de was op gehangen. tessa lag lawaai te maken in bed, en ik wist dat de was klaar was, dus als je toch niet kunt slapen dan maar wat nuttigs doen. erg he'maar goed, het komt vanzelf weer goed, en dan gaan ze zichzelf ook wat beter vermaken. tessa kruipt nu de hele tijd achter mij aan, om zich vervolgens aan mijn broek op te trekken.

groetjes grietje

Hee hoi,

Ook ik herken veel in je verhaal, super dol op ons kleine mannetje, maar wat is ons leven veranderd! Ik moet hier nog steeds aan wennen en ik heb  soms het idee dat ik rond ren als een kip zonder kop en soms weet ik niet meer wat ik het eerste of het laatste moet doen.

Er zijn dagen dat ik voor mijn gevoel de hele wereld aan kan, maar er zijn ook dagen dan staat me het allemaal een beetje tegen. Dan spookt vaak door m'n hoofd er is meer dan werk, schoonmaken en kids... Klinkt negatief, maar zo is het niet bedoeld, want ik ben dol op ons vrolijke mannetje en ik wil dit hele gebeuren voor geen goud missen!!!

Groetjes Lientje

Ook ik denk regelmatig aan alles dat ik eigenlijk zou moeten doen. Maar met twee kinderen die elkaar met slapen precies aflossen kom ik er haast niet aan toe. Zuigendoe ik 1 keer in de week, vaatwasser bijhouden, lopend boodschappen doen, koken natuurlijk iedere dag, en wassen 1 doordeweekse dag en in het weekend.
Een keer per maand ongeveer strijk ik in het weekend 's avonds de strijk weg.

En dat alles terwijl ik een thuisblijfmoeder ben.
Is er iemand die nog minder in het huishouden doet??

Ik geniet gewoon iedere dag met volle teugen van mijn kinderen, en daar past het huishouden slecht bij, haha. Mijn man vind het wel eens een beetje te gek worden, en zegt er dan wat van. Het is ook niet altijd zo dat ik niet wil, maar ik kom er ook gewoon echt niet aan toe.

kwestie van je niet aan storen. Mijn kinderen gaan voor alles, en zolang het een beetje schappelijk is/blijft en de visite zich blijft aankondigen, is alles ok.

Gr. Liesje

Ik herken dit ook. Werk 2,5 dag en vind ook dat ik het ontzettend druk heb. Als Zarah wakker is, ga ik gewoon minder makkelijk aan de slag in huis. Zodra ze slaapt, wil ik effe hangen op de bank en niks doen. Tsja, zo schiet het allemaal natuurlijk niet op!
Nu probeer ik toch wat te doen wanneer Zarah wakker is. Soms gaat ze gewoon mee in de draagzak. Dit vindt ze helemaal geweldig en heeft de grootste lol. En zo kom ik toe aan wat huishoudelijk werk.
Maar sjonge, niemand die je van te voren vertelt dat je echt geen tijd over houdt wanneer je een kind hebt! Haha, of nou ja, ze zeggen het wel, ik heb gewoon niet geluisterd!

Ik ben erg blij om te horen dat er meer moeders die hier last van hebben, als ik vaak bij sommige  schoonzussen of vriendinnen  kom, lijken die vrouwen alles zo spik en span schoon en opgeruimd te hebben, dan voel je jezelf af en toe zo een slons, maar vaak kom ik er ook niet aan toe!

Ik heb voor mezelf wel een vast schema, de hele week, en dat helpt wel.
ik hoef die dag van mezelf alleen maar dat dan te doen, en vaak probeer ik het op de ochtend, dan kan ik smiddags wat leuks doen, maar soms lukt dat gewoon niet.
zo heb ik mijn schema:
maandag doe ik de badkamer ( wc, douchebak, en 1x in de maand een grote beurt zoals kalkaanslag en de tegels in de douche cabine, dweilen etc) en wassen en deze ophangen.
dinsdag doe ik de bovenverdiepinig (stoffen, zuigen en opruimen) en weer wassen en ophangen
woensdag is dan opvouw en strijkdag, en probeer ik (als ik de moed er voor heb) een soort van extra klusje te doen, waar ik anders niet aan toe kom.
donderdag is voor de keuken (koelkast, magnetron uitnemen, en stoffen en dweilen)
vrijdag is dan de woonkamer, (stoffen, zuigen, dweilen, opruimen) en doen mijn man en ik smiddags als hij uit zijn werk komt effe samen de week boodschappen.

soms kom ik aan bepaalde dingen niet toe, maar dat is dan pech dat komt dan volgende week wel weer op die dag, anders blijf ik aan 1 stuk achter mezelf aan rennen.
verder probeer ik smorgens als eerste de aardappelen en groente te schillen en klaar te zetten, en vlees te kruiden of gehaktballen te draaien, zo kan het smiddags lopen zoals het loopt en ben ik toch op tijd met mijn eten klaar.

iedereen succes gewenst in het huishoudentje,
VINDEN JULLIE HET HUISHOUDEN LEUK OM TE DOEN?

liefs marina

Heel herkenbaar.
Ik heb nog zoveel dingen die ik wil (foto's inplakken, etc) en moet (strijk, huishouden)doen, maar het lukt niet.
Mijn andere dochter is 6 jaar, dus die kan zich zelf aardig vermaken, maar doordat ze op school zit moet ik wel de hele dag de tijd in de gaten houden.
Gelukkig heb ik een man die ook zijn steentje bijdraagt in het huishouden en een schat van een moeder die voor me strijkt, want die was, dat houdt ook nooit op...
Ik neem me voor als ze slaapt wat te gaan doen, maar soms ben ik blij als ik even met wat thee kan zitten.
Ik ben ook best moe, ook in mijn hoofd, want als ik het een doe ben ik al aan het denken wat ik straks ook nog moet doen.

Als ze ouder worden wordt het wel makkelijker hoor, maar ja....

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan