weinig tot niets groeien

mijn dochtertje van nu 10 weken heeft sinds 1 ½ week nutilon pepti (tegenkoemelkallergie) afgelopen maand was ze maar 130 gram gegroeidt en toen na 3 dagen pepti gebruiktte hebben 240 gram in 1 week!! maar vandaag ben ik weer wezen wegen en nu was ze deze week niets gegroeidt. wie heeft hier ervaring mee? en kan mij geruststellen of moet ik volgende week toch vragen of de huisarts mij kan doorsturen naar de kinderarts?!!
 
Hoi,

Tja kinderen groeien vaak onregelmatig. Die eerste drie dagen heeft ze duidelijk iets ingehaald. Als je je zorgen maakt kan je dit toch op het c.b. bespreken. Zij houden de groeilijn van de kinderen goed bij en weten wat "normaal" is en wat te veel afwijkt.

Groetjes
 
hi,
mijn zoontje(nu 3,5 jaar)
groeide ook niet tot heel weinig, hij zakte in de groeicurve van uit het midden naar de onderste lijn.
dat heeft   even zo aan gehouden en net toen ik een verwijs brief naar de kinderarts zou krijgen bleek ie gegroeid te zijn.
hij zit nu nog net beven de onderste lijn.
ik zou als ik jou was naar de huis arts gaan en vragen of de kinder arts erna kan kijken.
want je maakt je zorgen en dat doe je niet voor niets.
succes
 
Het beste lijkt mij om dit op het cb te vragen, daar ga je toch ook elke week wegen?
Verder zou ik niet elke week gaan wegen, maar er iets langer tussen laten zitten, want je kan jezelf aardig onzeker maken door zo op het gewicht te gaan letten. En ik mag aannemen dat het cb wel aan de bel trekt als het niet goed zou gaan.
 

Hoi

Waarom weeg je zovaak? (miss is ze een klein kindje?)

Volgens mij is t belangrijker om te kijken hoe ze zelf is.
Slaapt ze fijn, goede volle luiers, niet te huilerig.....etc.

Als ze toevallig een drukke week heeft gehad zal ze ook wat minder aankomen denk ik. (veel wakker en huilen kost toch wel energie)

succes
 
Terug
Bovenaan