weinig voeding

Mijn dochter van 6,5 maand drinkt weinig. Vanmorgen heeft ze bijvoorbeeld om 8 uur haar fles gehad, heeft toen 200cc gedronken. Dat is het tot nu toe (14.15 uur). Ze weigert de fles verder. Dit is al heel lang zo. Ze drinkt zo weinig, gisteren had ze in totaal 360cc gedronken over de hele dag. Soms gaat het 2 dagen goed, maar dat is het dan ook wel. Ze is verder heel tevreden. Ze wil trouwens ook geen fruithapjes, groentehapjes, pap van een lepel of bambixkoekjes. Hooguit 5 hapjes, dan vindt ze het wel weer genoeg geweest. Ik heb al vaak tot huilens toe geprobeert haar te laten eten of drinken. Maar ze wil ECHT niet. Herkent iemand dit en hoe heeft het zich opgelost? Tips zijn natuurlijk van harte welkom.
Groetjes.
 
Ik herken hier heel veel in , onze dochter wilde voorheen ook nooit goed drinken ( fruit en eten daarin tegen wel ) Het is misschien een schrale troost het komt van zelf goed , onze dochter is nu bijna 11 maanden en drinkt nu veel beter , nu haar tandjes er door beginnen te komen , ook kan het zijn dat ze is uit gekeken op de fles , probeer eens een tuitbeker met harde tuit , dit werkte bij onze dochter goed.
Forceren heeft geen zin ,want dan maak je er een strijd van en je kind eet echt wel als ze honger krijgt. Kijk wat ze zelf aan geeft , Wat bij mijn dochter ook hielp , de melk niet meer zo warm maken. Veel succes en ik hoop dat je hier wat mee kunt.
groetjes w.
 
Hier hadden/hebben we het zelfde probleem met onze dochter. Op het moment (9mnd) eet ze weer wat beter. De flessen blijven af en toe nog een probleem. Maar omdat ze nu o.a brood mag eten gaat het beter. Ook merk ik aan haar dat ze dingen graag zelf wil doen. Zelf iets in de handen geven en tussendoor het fruit/ de groente naar binnen lepelen. Een broodkorstje knabelen vindt ze ook heerlijk.
Onze dochter groeide al met al nog redelijk (zo,n 400gr in de maand), terwijl ze soms ook maar 300 a 400 cc melk op een dag binnen kreeg. Dus als je dochter nog goed groeit zou ik me toch niet zoveel zorgen maken. En probeer zoveel mogelijk toch aan te bieden. Mijn dochter wilde ook vaak niet op schoot drinken, maar gewoon liggend in de box of met haar rondwandelen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan