weinig voelen /zo onzeker

A

Anoniem

Guest
hoi

ik ben nu 21 weken en 2 dagen zwanger.
ik voel de kleine af en toe maar en dan heel licht.
ik heb begrepen dat ik mij daar geen zorgen over hoef te maken.
nu is het zo dat ik hem al 2 dagen amper gevoeld heb?
zal dat iets betekenen of kan dat omdat je hem later in de zwangerschap beter kan voelen?
ik ben wat dat betreft zo onzettend onzeker dat ik er zelf niet goed van word.
kan iemand mij onzeker heid verlichtten?

groetjes onzekere mama

Hoi meid,

vervelend voor je dat je je zo onzeker voelt!!
Maar mss ken ik je troost bieden??
Toen ik voor de 1e  x zwanger was, voelde ik Dylano ook pas rond de 21e á 22e week.
Het was in het begin zeker niet iedere dag, maar hoe langer ik zwanger was, hoe meer ik hem ging voelen.
Ik weet niet of je de 20wk echo gedaan hebt?? Want bij mij zei die vrouw dat ik hem waarschijnlijk later ging voelen omdat mijn placenta aan de voorkant lag.
En ik ben niet de dunste van mezelf, dus daar had het ook zeker mee te maken.
Ik begrijp dat dit je 1e zwangerschap is?? Dan zal ik mezelf niet al te druk maken hoor.
En als je het echt niet vertrouwd, moet je gwn ff naar de VK bellen. Die kan je waarschijnljk meer gerust stellen dan ik

Laat je nog wel ff weten hoe het met je gaat??
En tuurlijk hoop ik dat je over 18wk een mooi kindje in je armen mag houden!

Liefs Debby.

Hey meis,

Ik ben het met Debby eens. Ik voelde Rik al wel heel vroeg (17 weken), maar ABSOLUUT NIET ELKE DAG!!

Dus meis ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken. Maar goed ik kan me wel voorstellen dat je het wel doet. Ik heb het ook gedaan hoor toen ik zover zwanger was. Maar troost je, als je straks verder bent met de zwangerschap, dan word je bont en blauw geschopt en vraag je je af of ie een keertje rustig wordt hahaha.

maar oed ben je te ongerust altijd de VK bellen!!

Liefs Saskia
mv Rik 04-07-07

He Josje!

Het ligt er ook helemaal aan waar je placenta ligt! Sommige vrouwen voelen minder, omdat de placenta aan de voorkant ligt en dan voel je het alleen "van binnen".
En het wordt echt alleen maar sterker, naarmate je zwangerschap vordert! Bij 20 weken voelde ik mijn dochtertje af en toen en aan het einde zag je echt voetjes e.d. voorbij komen!
Geniet van je zwangerschap!
Greotjes,

Nathalie
trotse mama van Maaike (28-09-07)

Hoi,

Tijdens de vorige zwangerschap was ik op een dag ook erg onzeker, omdat ik de kleine twee dagen niet gevoeld had. Ik de vk bellen en die vertelde me dat je je kindje ook niet perse elke dag hoeft te voelen. Ik geloof dat ze zei dat dat pas echt moest rond 28 weken. Al had ik mijn kleine gister ook weinig gevoeld en gisteravond en vanmorgen in eerste instantie ook niet, terwijl ik dat inmiddels wel "gewend" van hem was. Ik maakte me meteen druk, dus ik porren en duwen tegen mijn buik. Toen kwam er toch beweging in. Ik ben morgen 21 weken, dus het zou goed kunnen dat het bij jou ook wel zal werken (al vind mijn vriend het zielig voor de baby, haha!!).

Groetjes
Paula

heey

je moet maar denken dat het bij iedereen en per zwangerschap heel verschillend is
ken ook mensen die de baby pas ruim na de 21 wk gingen voelen
heeft met vanalles te maken zoals je buikwand en je placenta
en je kan natuurlijk een kindje hebben dat heel veel of wat juist niet zoveel beweegt

als je de baby tijdje niet voelt kan dat zijn omdat ze nu nog heel veel ruimte hebben in je buik en dan kan hij ook met zijn voetjes naar de kant van je rug druk aan het trappelen zijn
dan voel je dat niet

probeer er lekker van te genieten dat je hem voelt en niet te snel druk maken
hoewel wij zwangere mama's daar erg goed in zijn

xx

hoi
bedankt voor jullie reacties

ik heb inderdaad mijn   20 weken echo al gehad.
mijn placenta ligt aan de achterkant dus daar zit het niet in.
ik heb hem gisteren heel even gevoeld en vandaag 1 keer.
misschien dat ik hem inderdaad later voel.
maar ondanks dat maak ik mij   veel te druk dat vind ik zelf erg jammer dat wil ik niet maar doe het toch.
dus ik hoop dat ie binnenkort meer heisa gaat maken haha.

groetjes josje

Terug
Bovenaan