Weinig vruchtwater met 14wk

<p>Hallo allemaal</p><p>Vorige week schrik van ons leven tijdens een pretecho. Kindje had nauwelijks vruchtwater meer. Was toen 13+4wk zwanger. Volgende dag naar gyneacoloog geweest en daar zelfde beeld zichtbaar. Verwachting was dat de vliezen waren gescheurd of de nieren van de baby niet werken. Kans nihil dat nog goed komt</p><p>Vandaag 5 dagen later terug op controle. Kindje bewoog goed en was iets vruchtwater zichtbaar. Helaas lang niet genoeg nog. Volgende week weer controle.</p><p>Ik kan op deze termijn op internet hier weinig over vinden dus ik hoop op ervaringen . We houden er rekening mee dat zwangerschap afgebroken moet worden als het kindje niet kan ontwikkelen vanwege het weinige vruchtwater maar zolang het nog zo vecht kan ik die beslissing gewoon niet nemen </p>
 
Ik vind het spannend om dit te laten weten, want ik heb totaal geen idee of de informatie klopt, dus bij deze: overleg eerst met je gynaecoloog voor je dit probeert. Maar het volgende heb ik laatst gelezen: iemand had ook zo weinig vruchtwater en daarom is heel veel (water) gaan drinken, het leek geholpen te hebben.
Ik kan het helaas niet terughalen waar ik dit gelezen heb en ik heb toen niet gekeken of deze informatie klopt.
Overleggen dus eerst met je dokter hoeveel meer je dan normaal mag drinken. Bij haar waren de dokters sceptisch dat het zou werken, maar hebben later toegegeven dat het kan hebben geholpen.
Teveel drinken kan ook weer gevaarlijk zijn, dus begin hier niet zomaar aan!
Succes met deze spannende weken hoor, het is vreselijk nieuws als niet alles goed blijkt te zijn.
 
Wat een spannende en onzekere tijd voor jullie! Ik heb dat ook gelezen, van het voldoende drinken (idd niet veeeeel te veel, maar gewoon goed en voldoende). Ik las eens dat zwangere vrouwen die tijdens de ramadan vasten en daardoor per 24 uur vakantie (te) weinig vocht binnenkrijgen, vaak weinig vruchtwater hebben. Dus er lijkt wel een verband te zijn...
Maar ja, als de nieren van de baby niet goed werken of je vliezen gescheurd zijn, gaat extra drinken je niet helpen... 
Wel heb ik ook eens gehoord dat als de vliezen zo vroeg breken/een gaatje hebben, dat ook nog weer dicht kan gaan... 
Heel veel succes in deze spannende tijd!
 
Helaas een vriendin van me heeft het meegemaakt en daar liep het niet goed af. Ze had ook heel weinig vruchtwater en bij haar werd dit ook te weinig voor het kindje om te overleven naarmate het groeide. Het kindje is geboren met 20w ? Ik hoop van harte dat dit bij jullie niet het geval is. Heel veel geluk en succes gewenst!
 
Nee zie het ook somber in. Nieren van vandaag goed en blaas gevuld dus lijkt toch scheurtje in de vliezen te zijn. Ik probeer zo rustig mogelijk te doen en dan dinsdag weer controle en besluit nemen 
 
Terug
Bovenaan