<p>Hoi! Gisteren controle gehad bij de verloskundige (toen 36+1) en daar is met een groeiecho geconstateerd dat er redelijk weinig vruchtwater is. Ook gaf ze aan dat het lijkt alsof de groeicurve van het buikje van onze baby een beetje afbuigt, naar beneden. Was altijd boven gemiddeld, en is nu gezakt tot onder gemiddeld.</p><p>Ze hebben me voor de zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis. Omdat het ook een stuitbaby is moest ik waarschijnlijk sowieso overgedragen worden, dus op zich is dit iets waar ik wel rekening mee had gehouden en vind ik dat gedeelte niet zo erg. Alleen maak me toch een beetje zorgen over de groei en het vruchtwater. Is er misschien iemand die dit ook gehad heeft, of iemand die weet waar dit door kan komen? </p><p>Mijn vriend vermoedt dat ze het niet goed hebben kunnen meten omdat meneer er echt onmogelijk voor lag, met z'n knieën in z'n buik en benen helemaal omhoog. Alleen vraag ik me dan weer af of ze dit gezegd zouden hebben, en me zouden hebben doorgestuurd, als ze zich niet echt zorgen maakten. Ik word echt gek van mezelf inmiddels, lijk me ineens over alle kleine dingetjes zorgen te maken en ben constant bezig met de baby voelen (omdat ze gisteren ook duizend keer benadrukt hebben dat ik 'echt moet bellen als ik minder voel' en heel vaak vroegen of ik hem nog wel goed voelde).</p><p>Over het vruchtwater zeiden ze trouwens dat het bij mij nooit echt veel geweest is (altijd tussen de 9 en 11), maar nu is het 5 en dat is de grens (normaal is tussen de 5 en 25 schijnbaar). Weet wel dat het altijd minder wordt richting het einde, maar kan dus niet goed inschatten of dit normaal is. Thanks alvast!</p>