weinig vruchtwater

hallo aanstaande mama's,
ik maak me grote zorgen, ben vandaag bij de gyn. geweest en die constateerde weinig vruchtwater op de echo! wat moet ik hiermee?? herkent iemand dit? de gyn. maakt over drie weken weer een echo om te kijken hoe het er dan voor staat! ik ben nu 29 weken en 3 dagen! kan iemand me een beetje geruststellen??
 
De ene heeft meer vruchtwater dan de ander en daar kan je niks aan doen. Het is ook niet jou schuld. Je hebt niks verkeerd gedaan waardoor je nu minder vruchtwater hebt hoor. Je lichaam vult dat wat je baby gebruikt d.m.v het opdrinken vanzelf weer aan. Aan het einde van je zwangerschap heb je minder vruchtwater in je buik omdat de placenta veroudert. En die zorgt er normaal voor dat er nieuw vers vruchtwater word aan gemaakt. Ik had ook weinig vruchtwater en ik had een gezond kind. Weinig vruchtwater hoeft niet te betekenen dat je niet een gezond kind krijgt. Het moet alleen wel in de gaten worden gehouden en dat is alleen maar prettig. Zo weet je dat je kind in goede handen is.
 
hoi.
ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken anders had de gyn. je wel daar gehouden.
ik had ook heel weinig vruchtwater.
bij de bevalling kwam bijna geen vruchtwater eruit. ze hebben mijn vliezen gebroken.
ik had een heel dikke buik, maar dat was vrijwel alleen baby.
ik ben met 40wk en 1 dgn zw.schap ingeleid...maar dat kwam omdat ik het hellpsyndroom had.
ik wens je veel succes verder, en hoop dat alles goed komt.
maar maak je er niet teveel zorgen over.
liefs van sandy
 
Hoi,

Ik denk dat jev er vanuit kunt gaan dat je gyn je wel allerlei adviezen had gegeven als het een ernstig iets is, het is zo dat het vruchtwater steeds aangevuld en vernieuwd word.

liefs Jeanette
 
Terug
Bovenaan