Weinig zin in seks

Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd of er meer dames zijn die hier “last” van hebben.
Ik ben bijna 33 weken zwanger en heb sinds ongeveer 25 weken weinig tot geen zin meer in seks. Ook wordt ik gewoon niet echt “nat” meer... Ik weet dat glijmiddel een oplossing kan bieden, maar toch vind ik seks met glijmiddel nooit een heel fijn gevoel op de 1 of andere manier. Ik heb ook veel last van mijn bekken waardoor ik ook niet echt fijn lig of zit tijdens de seks.
Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik juist enorm opgewonden, herkend iemand zich hier in? En heeft iemand wat tips?
Op zich is het geen “probleem” in onze relatie, we praten hier beiden open over maar ik ben wel benieuwd of meer vrouwen dit herkennen.

Liefs
 
Zeker haha! Precies dit inderdaad. Eerste zwangerschap juist wel, tweede echt veeeel minder. Ik was daarbij ook wel heeel erg moe altijd. Vooral omdat je al een kleine hebt rondlopen. Ik sliep erg slecht omdat ik geen fijne houding meer kon vinden, met een peuter erbij kun je dit natuurlijk niet inhalen. Tips heb ik niet. Als de relatie verder goed is en het daar niet aan ligt dan komt dat helemaal goed uiteindelijk! Je bent nu eenmaal zwanger.. Blijf erover praten en benadruk naar je partner dat het echt aan jou en de zwangerschap ligt. En stel je af en toe gewoon open ervoor ook. Hier vaak absoluut geen zin gehad, maar als je eenmaal bezig bent komt dat vanzelf hoor ?. 
 
Haha hier ook zo eentje ? tijdens mijn eerste zwangerschap had ik heel veel zin in seks. Ik had ook verschillende keren per week van die heftige seksdromen. Helaas was dat van korte duur. En tijdens mijn tweede zwangerschap he-le-maal niet ? en en nu mijn tweede kindje er is, is de zin in seks ver te zoeken ?
 
Hoi! Herkenbaar hoor! Ik heb pas één zwangerschap achter de rug, maar daarin echt een heel laag libido. Moet wel zeggen dat vrij snel na de bevalling mijn libido weer helemaal terug was op het niveau van voor mijn zwangerschap! Inderdaad wat je zegt: gewoon over praten en de intimiteit op andere manieren zoeken zoals knuffelen en kussen! Succes met de laatste loodjes!
 
Heel herkenbaar hoor. Tijdens de eerste en tweede zwangerschap vanaf week 30 weinig seks gehad. Er zit een buik in de weg, je bent moe, er bestaat dan eigenlijk geen comfortabel standje en het kan inderdaad wat droog zijn down under. Mijn man vond het wel vervelend maar ik legde dan uit: ik loop en voel al de hele dag een mensje, dan heb ik soms niet de behoefte dat er nóg iemand aan me zit en aandacht wil. Dat begreep hij gelukkig wel en hebben we gewoon op andere manieren het samenzijn ingevuld. Knuffelen of seksuele handelingen zonder penetratie. Of gewoon heel simpel lekkere dingen in huis halen en film op bed kijken, werkte hier prima. En blijven praten, dat is wel belangrijk.
 
Terug
Bovenaan