weinige plassen warm weer

hoi

ik heb een vraagje,
ik geef borstvoeding aan onze kleine demi,
maar nu heeft ze sinds dit weekeind weinig plasluiers (ze poept wel gewoon)
ik maak me een beetje zorgen.
ze is er verder wel oke aan gewoon allert en drinkt goed.
hebben jullie baby`s nu ook minder plasluiers?
gr.

aleiyah heeft juist meer plasluiers omdat ik haar extra vocht toedien.
maar zolang ze allert blijft, goed poept, goed eet en wel plasluiers heeft (ook al is het midner) is er niks aan de hand hoor.

liefs, do

het is opzich logisch al ze wat minder volle plasluiers heeft,het lichaam neemt meer vocht op. mijn tweeling loopt onder controle bij kinderarts ivm vroeggeboorte,en die zegt dat ik geen extra water hoef aan te bieden,omdat de voeding al voldoende vocht is voor ze.en bovendien lusten babys vaak geen water!
mijn meiden drinken precies hetzelfde als voor de hitte en plassen ook prima.

groetjes zonnetje

hoi hoi

de babys verliezen ook vocht via zweet, dus blijft er minder over om te plassen?
zolang ze goed eten en allert zijn is het goed

ps mijn baby lust water! al vanaf dag 2 kreeg zij het en vsm cinababy vindt ze lekker.

Mara drink niet meer ivm het weer, het wisselt per dag, gister supergoed gedronken en meer dan normaal maar vandaag isnet zo hot en drinkt ze weer slechter. als ze 500ml per dag red is het goed

gr sabine

Je kan het altijd controleren aan het huidje. Als je haar velletje een beetje optilt en dit gaat meteen weer terug, dan is ze niet uitgedroogt. Als haar huidje rechtop blijft staan zou ik aan de bel trekken, dat is een teken van uitdroging. Met dit warme weer is het logisch dat ze minder plast aangezien ze ook vocht verliest via zweten. En bij twijfel kun je beter een keer teveel aan de bel trekken dan te weinig.

wil hier toch even op reageren hoor.

als dat huidje nl blijft staan, is het al te laat!
baby's kunnen binnen een halve dag uitdrogen.

maar uitdrogen gebeurt echt niet zomaar hoor.
zolang het drinken binnenblijft en er geen diaree in het spel is, is er totaal niks om je zorgen over te maken.

maar er is hier geen sprake van uitdroging, aangezien haar kindje wel gewone plasluiers heeft, alleen iets minder (lichaam houd ook meer vocht vast he, met warm weer, ter beschreming)

liefs, do

hoi

dank jullie voor de reacties
gelukkig is het nu iets minder warm en plast ze ook weer meer.
verder doet ze het geweldig, gelukkig
maar ja mama maakt zich altijd zorgen (hoort er beetje bij he)

Terug
Bovenaan