Weken een meisje verwacht, blijkt een jongen!?! en nier afwijking??

Hoi Allemaal,

Ik ben bij alledrie, mijn zwangerschappen redelijk actief eweest in het meelezen maar heb nu zoiets vreemds dat ik het ff van me af moet schrijven. Ik loop onder controle van de gyn en krijg dus elk bezoek een echo. Is natuurlijk heel leuk om altijd ff ons kleine wondertje te zien. Ik heb voor het eerst bij onze 20 weken echo gevraagdwat het werd. EN wij kregen een dochter (we hebben van alles wat dus een verrijking is het altijd ;-) Maar aangezien ik graag de kamer in een leuk kleurtje wil hebben. (bij de vorige ook mooie thema kamers gemaakt) dus na nog 3 bezoeken aan de gyn en steeds de bevestiging dat het echt een meid werd ging mijn mannetje aan het schilderen en en ik stoffen kopen voor de aankleding.  

Afgelopen week, had ik veel druk op mijn borst en wilde de gyn dat ik binnen kwam omdat ze zich zorgen maakte om een long embolie. Na de nodige onderzoeken bleek er met  mij niks mis te zijn gelukkig en de kleine zat ook nog lekker, maar er  moest ook ff een echotje gemaakt worden. NA 5 minuten kwam ze terug met een collega omdat ze  iets had gezien wat ze toch ff bevestigd wilde hebben. Nu blijkt onze kleine een  aangeboren nier afwijking te hebben waaraan het geholpen zal moeten worden na de geboorte.  Ik moest toch ff naar beneden voor een betere echo bij de prenatale diagnostiek. Daar aangekomen wat uitleg gehad over de situatie werd ik gerustgesteld met het idee dat je met 1 nier ook 100 kan worden. Maar blijft erg naar natuurlijk. Nou zijn we klaar en vraagt ze "goh je weet nog niet wat het word toch?" dus ikke meteen jawel we krijgen een dochter!!!   O zegt ze dan heeft  HIJ wel erg met zijn benen geknepen?!?!?!?!?!? Daar lig je dan met tranen over je wangen omdat je kindje iets mankeert, zeggen ze doodleuk  dat er in  je complete paarse babykamer en kast vol roze kleertjes en jurkjes voor je verwachte dochter een zoon komt te liggen!!!!! Ik dacht dat ik er in bleef ik was aan het huilen en lachen te gelijk (eigenlijk is het natuurlijk ook wel een grote grap). Alles was gewassen en ingericht en ik dacht dat ik eindelijk van me rust kon genieten

Het kamertje is alweer over geschilderd, nieuwe stofjes gekocht, alles weg gebracht om te laten maken. Eindelijk gekalmeerd van alle vreemde verrassingen. En nu gaan genieten van het idee dat wij ipv een dochter een zoontje gaan krijgen, ik heb wel nog een extra pretecho laten maken ter bevestiging ;-)

Mocht er nog iemand intresse hebben in een hemeltje, gordijntjes 2 aankleedkussen hoezen en 2 lakentjes allen paars met wit geruit. Laat maar wat weten, wil er alleen graag mijn eigen kosten voor terug hebben (ong € 120 voor alles)

hoiii

ja dan schrik je idd rot als de dokters zeggen en denken dat het een nier afwijking moet hebben en dat het een meisje moet zijn.
ik ben blij dat alles gelukkig goed is met je jongen man
geniet er van.

ik zelf ben 15wk zwanger en weet hoe het is als je krijg te horen
dat er iets is met je kindtje
ze hebben het ook tegen mij gezegd bijna 4weken geleden en 16april
vlokkentest enzo laten doen
omdat het een hart of nier afwijking ken hebben en een kind met down syndrom zeiden ze en dat de zwangerschap misshcien eerder eindigt dan de 9maanden
dat het dood ken gaan elk moment
nou dan schrik je rot.

maak er is van de test al een tussen test gekomen en daar bleek alles ok in te zijn
maar kon nog verandere in de laatste definitieve test zeiden ze
we hopen nu dat alles idd goed is.

je hoord wel eens vaker dat de dokter's fouten maken kwa gezondheid van kindtje en het geslacht

fijne dag verder en geniet er van eindelijk
wel aleen naam bedacht voor de kleine man

xxxx amra

Hoi,

Nou ik zie het bij ons ook gebeuren.
Tijdens de 20wk echo had ik het idee dat de echoscopiste er niet helemaal bij was. We hebben gelukkig nog wel 2 foto's, maar dat is alleen omdat ik zei dat er niks uit het app kwam.
Toen ik vroeg of ze het kon zien zei ze meteen een jongen, terwijl mijn gevoel een meisje zei. Ze liet nog zien waar ze het zag, maar kan je verklappen dat ik niet overtuigd ben. Nu moet ik dinsdag weer voor een echo om de grootte van het kindje te bepalen en ga toch even vragen of ze nog een keer wil kijken, is gelukkig een ander die het doet, dus stoot niemand tegen het hoofd ;-)
Denk dat mijn man van z'n stoel valt en ik van de bank van het lachen.
We wachten het maar af.

Evelien mv Dylan en 34+5 zwanger van ?

Terug
Bovenaan