Het is me een beetje onduidelijk of de plaatjes van de grootte/stadia van de foetus zoals aangegeven in de app Zwangerschap+, kloppen met de weken als je kijkt naar de dag van bevruchting. Of dat dit eigenlijk al een beetje vooruitloopt op de werkelijkheid, omdat er gerekend wordt vanaf de dag van de laatste ongesteldheid. Met andere woorden: moet ik het plaatje aanhouden als kloppend, en in gedachten aanhouden dat er qua aantal dagen/weken zwanger eigenlijk wat tijd af moet ivm het verschil tussen dag van laatste ongesteldheid en dag van bevruchting? Of klopt het plaatje nog niet en is het pas twee weken later dat de foetus er zo uitziet?
Daarmee ontstaat ook de vraag: als mensen het hebben over ‘na 12 weken is het veilig om te vertellen’, is dit dan gerekend vanaf de dag van mijn laatste ongesteldheid of vanaf de dag van bevruchting?
Alvast bedankt!
Daarmee ontstaat ook de vraag: als mensen het hebben over ‘na 12 weken is het veilig om te vertellen’, is dit dan gerekend vanaf de dag van mijn laatste ongesteldheid of vanaf de dag van bevruchting?
Alvast bedankt!