Wel 5 poepluiers per dag. Is dat normaal?

Hoi allemaal,

Sinds vorige week woensdag heeft mijn dochtertje van ruim 1 jaar wel 5 a 6 vieze dunne poepluiers op een dag. Het lijkt wel of ze aan de diaree is. Ze drinkt gelukkig goed en is verder ook vrolijk, maar ik vind dit toch wel veel. Normaal maar 1 a 2 per dag. Ik probeer ze wel met de pot mee te laten eten (maar ze eet 's-avonds niet echt veel, op moment een slechte eter) en ze krijg nu (al een paar weken) ook 1 x per dag halve volle melk. Zou het hieraan kunnen liggen? Hebben jullie dit ook al eens gehad? Wat was bij jullie de reden.

Groetjes,
Mama van Noa
 
Kan goed aan de melk liggen volgens mij. Ik heb zelf een melkallergie en als ik vaker melk gebruik kan ik dat ook krijgen.



Je kunt het bij een homeopaat laten nakijken of er van melkallergie
sprake is. Zou ik wel even doen, want bij mij hebben ze het veel te
laat ontdenkt en ik heb er slechtere darmen aan overgehouden.



Miriam

 
Hoi ,

Geef je je kindje veel appelsap, diksap of ander sap waar veel calorieen in zitten?   Ik heb wel eens gehoord dat peutertjes ( en dreumessen) soms teveel sapjes krijgen, waardoor ze zoveel calorieen binnen krijgen dat ze niet veel andere dingen eten. Gevolg is dat ze te weinig vezels binnenkrijgen,.. zie daar de diaree.


Verder ben ik geen expert maar het lijkt me wel vreemd dat een kindje van 1 jaar ineens koemlekallergie krijgt. Nutrilon is tenslotte ook van koemelk gemaakt.

Succes!
Amanda
 
Mijn dochter heeft ook heel veel dunne poepluiers sinds een drietal maanden (ze is nu 15 maanden) . Verder ook vrolijk en niets aan de hand. Wel zitten er soms dagen tussen dat ze niet poept of dat ze toch vastere ontlasting heeft. Ik heb zelf het idee dat het met de tanden en vooral de kiezen te maken heeft. Er komen er op dit moment een stuk of 4 door.
Succes! Want het is wel een hele klus elke keer om haar schoon te krijgen, ze ligt geen moment stil!!!!
 
Terug
Bovenaan