wel bevruchting, geen innesteling of...

Hallo,

Ben hier al vaker actief geweest, febr. 06 forum maar heb toen een mk gehad. Helaas heb ik afgelopen november weer een mk gehad. En sindsdien is mijn cyclus een zooitje. Ik heb afgelopen maand met ovulatie testen en die gaven vandaag twee weken geleden een positieve test. Flink geklust dus. Nu heb ik sinds vorige week maandag licht bruinbloedverlies gehad bij het afvegen. Nu ben ik vandaag ongesteld geworden. Vanochtend had ik iets buikpijn en ging ik naar de wc. Daar verloor ik een vleeskleurig klontje 1 cm bij 1cm groot. Dit herken ik van mijn mk in november alleen was het toen veeeel groter.

Mijn vraag is eigenlijk: betekent dit dat het eitje wel bevrucht is maar dat het niet goed is ingenesteld of kan dit nog een restant zijn van de mk in november.

En als het een restant zou zijn kan je dan tussendoor een eisprong krijgen?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben!!

Groetjes Tamara

Hoi,
Ik kan me niet voorstellen dat het een restant is van de vorige miskraam, omdat je tussendoor ook al ongesteld bent geweest. Heb je na de miskraam controle gehad of alles weg was? ik heb een echo gehad bij de gynecoloog.
Misschien is het toch een vroege miskraam. Zou je dit misschien kunnen controleren door nu een zwangerschapstest te doen? Als je even zwanger bent geweest moet je nu positief testen denk ik. Ik zou het toch wel willen weten, want dan wordt dat de derde miskraam en dan gaan ze extra onderzoek doen heb ik begrepen. misschien even de huisarts bellen? meer vragen als antwoorden sorry..
Heel veel succes en sterkte!

Hoi mama van Mila,
Bedankt voor je reactie! Ik heb zonet voor de zekerheid toch nog een keer getest. Vorige week vrijdag had ik ook al getest: Negatief en net testte ik ook weer negatief. Echt, zelfs geen licht streepje te ontdekken. Aan de ene kant wel fijn want ik denk nu niet dat het een mk is. Want dan zou je nu 1 dag na de nod nog wel hcg moeten kunnen zien. Aan de andere kant wat zou dan dat vleeskleurige stukje zijn geweest?
Vanaf wanneer maakt je lichaam eigenlijk hcg aan? Vanaf de bevruchting of vanaf de innestelling?

Groetjes Tamara

Hoi,
ik vond dit stukje op internet:

Het gedeelte van het zwangerschapsprodukt dat later placenta wordt, produceert vanaf zo'n acht dagen na de bevruchting het zwangerschapshormoon HCG, het humaan choriongonadotrofine hormoon. Na de innesteling wordt dit hormoon aangetroffen in de urine van de vrouw.

Dus je maakt al wel HCG, maar als er geen innesteling is, test je ook niet positef..
Niet echt een geruststelling, sorry

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan