wel een licht streepje na curritage help!

A

Anoniem

Guest
dit is een heel verhaal. ik ben 16 feb gecurriteerd en dat is morgen 4 weken geleden. nou heb ik gisteren voor de grap een test gedaan en daar kwam een heel licht streepje. en dat was op dag 26 en mijn cyclus is altijd 27 dagen. nou is dit na een miskraam altijd anders. dus ik de verloskungige gebeld en zij zei dat het hormoon 2 tot 3 weken in jelichaam zit. dus het zou of nog een staartje zijn van de vorige zwangerschap of weer een nieuwe zwangerschap. maar ik heb nog geen overtuigende zwangerschaps kwaaltjes wel menstuatie pijn in rug en buik en duizelig enn moe. maar geen last van borsten en dat had ik wel bij mijn andere zwangerschappen. wie weet of heeft ervaring kan het nou wel of niet zo zijn en wie had ook geen last van de borsten of kwam dat later. alvast bedankt.

Hoi Toet,

Ik ben bang dat er gewoon nog een restje HCG in je bloed zit van je vorige zwangerschap. Op de bijsluiter van mijn testen staat dat het resultaat niet betrouwbaar is tot 8 weken na bevalling  of miskraam. Ik ben zelf ook gecuretteerd en werd na 4,5 week weer ongesteld terwijl ik voor mijn miskraam altijd om de 28 dagen ongesteld werd, daarna had ik cyclussen van 27-31 dagen. Ik zou het gewoon afwachten hoe vervelend het ook even is mocht ja na een week of 8 nog niet gemenstrueerd hebben dan zou ik een testje doen want je menstruatie kan tot 8 weken na curettage weg blijven en dat is niet ongewoon volgens  het boekje wat ik toen meegekregen heb van het ziekenhuis.
Ik wens je veel succes en bij twijfel neem contact op met je huisarts.

Liefs,

Puk  

Bij mij was het hormoon wel na 4 weken verdwenen.  Ik heb getest om zeker te weten dat er niet nog een restje was.

Ik zou gewoon nog even twee weken wachten en dan nog eens proberen. Wordt het streepje donkerder dan ben je zwnager en anders moet ie lichter worden of verdwijnen.

Kortom gewoon even afwachten.

PS:
hoe lang was je zwanger op het moment van de curretage, en hoe lang was het vruchtje al afgestorven, want dat schijnt van invloed te zijn.

Miep

Ik was 18 weken zwnager geweest en mijn cyclus kwam vlot weer op gang. Ik was ook begonnen met temperaturen, zodat ik wist wanneer mijn eisprong was geweest en aan de hand van dat moment kon ik bepalen wanneer mijn menstruatie er weer aan kwam. Bij mij klopte het allemaal. Voor de zekerheid een test er tegen aan gegooid.

Maar goed daar heb jij nu niets aan.

Verheug je nog nergens op, wacht gewoon af en doe over een paar weekjes nog een test. En als die dan nog positief is, dan neem je gewoon weer  contact op met de verloskundige.

Succes

Miep

Hoi,

Misschien dat via het aantonen met een bloedtest de hoogte van het HCG in je bloed kan worden aangetoond. Boven een bepaalde waarde, is de kans groot dat je opnieuw zwanger bent, als het 'restantjes' zijn van je laatste zwangerschap, dan is de waarde een stuk lager.
Informeer anders bij je huisarts.
Succes en sterkte!

bedankt voor jullie reacties. en ik wacht het nog even af en anders ga ik naar de dokter voor een bloed test. maar wachten duurt zo lang

Terug
Bovenaan