<p>Hoi, </p><p>Ik vraag dit even in het baby forum. Ik ben zwanger en mijn partner heeft mij verlaten toen hij hoorde van de zwangerschap. Voor mij echt een shock. De zwangerschap was niet gepland, maar we hebben het er wel over gehad en dat hij er in de toekomst mogelijk voor open stond. Ik ben niet van abortus, dat wist hij ook. We hadden bescherming gebruikt en totaal onverwacht een plusje. Ik bleek toen al zeven weken met een hartslag. </p><p>Voor hem was het of abortus (waar hij ook niet bij wilde zijn) of hij zou mij verlaten. Ik heb pcos, en had dit niet verwacht. Ik ben 35. Ik heb na veel overwegen besloten het kindje te houden. </p><p>Zijn moeder (hele lieve fijne vrouw) wil graag betrokken blijven, mijn ex vind dit goed, zolang hij het kindje nooit hoeft te zien. Ik ben nu nog zwanger en houdt haar op de hoogte. </p><p>Ik vind dit een lastige situatie en ik weet dat ik ver vooruit denk. Maar als mijn kindje geboren is, en oma komt meer in beeld. Hoe kan ik dit combineren? En als het kindje wat ouder is, hoe leg ik dan uit waarom deze geen papa heeft en wel een oma. Zonder mijn kindje te kwetsen of te verwarren. </p><p>Ideeën zijn welkom!</p>