Koen is snel overprikkeld. Hij ligt al ingebakerd, ik pas de regels van Rust en Regelmaat toe en op een dag dat we niets doen gaat dat aardig goed. Ook in de draagdoek slaapt hij onmiddelijk. Vandaag wilde ik naar de winkel om taart te kopen (ben namelijk jarig). Onze oudste van 1,5 liep mee en Koen lag (ingebakerd) in de wandelwagen. Ondanks dat Daan bij het weggaan zijn gebruikelijke herrie maakte en tijdens de wandeling alles benoemde wat hij zag, viel Koen wel in slaap. Tot we een collega van mij tegenkwamen die even wilde kijken en de doek (ja dat moet dus) die over de wagen heengespannen was optilde. Koen was onmiddelijk wakker. Vervolgens klonk er pal naast ons een drilboor, daarna in de AH gezellige muziek, daarna de piepjes van de kassa, enz. enz. Koen is niet meer gaan slapen tot de volgende voeding. Daarna heb ik hem weer volgens het standaard ritueel in bed gelegd. Maar het lukte al niet meer en Koen was over de zeik en heeft de hele dag verder in de draagdoek gezeten. Ik geef hem voldoende tijd om zelf in slaap te komen (volgens de "regels" van Ria Blom) maar als het na drie kwartier nog niet gelukt is en hij wordt schor van het krijsen want op een gegeven moment krijgt hij er krampjes bij, volgens mij van de spanning, dan haal ik hem er toch uit. Een kind van 4 weken laat ik niet met pijn in bed liggen. Uiteindelijk is hij na de voeding van 20.00 uur wel weer lekker zelf gaan slapen. Morgen doen we dus de hele dag niets en kan hij bijtanken. Ik hoop dat hij dat dus ook doet.
Wat ik merk is dat er maar 1 ding op een dag hoeft te gebeuren wat hem uit zijn regelmaat haalt en het is voor die dag gebeurd. Ik denk er al aan om hem niet meer in de wandelwagen mee te nemen maar standaard in de draagdoek, dan slaapt hij in elk geval rustig en is hij het slaapje daarna niet van slag.
Wie herkent dit en heeft tips?
Wat ik merk is dat er maar 1 ding op een dag hoeft te gebeuren wat hem uit zijn regelmaat haalt en het is voor die dag gebeurd. Ik denk er al aan om hem niet meer in de wandelwagen mee te nemen maar standaard in de draagdoek, dan slaapt hij in elk geval rustig en is hij het slaapje daarna niet van slag.
Wie herkent dit en heeft tips?