wel erg vroeg

A

Anoniem

Guest
Ik ben er heel vroeg bij, maar het is echt belangrijk (vind ik). Voor wie borstvoeding wil geven uiteindelijk:

www.borstvoeding.nl
www.borstvoeding.com
http://www.thebirthden.com/Newman.html

Vooral de filmpjes op de onderste site zijn handig. Maar let op, er zijn zoveel valkuilen bij bv. Veel hulpverleners geven je de indruk pro-bv te zijn, maar geven je verkeerde adviezen.

Sorry als ik hier veel te vroeg mee ben, maar ik kon het niet laten.

Super leuk maar niet iedereen kan borstvoeding geven. Bij mij lukte het niet omdat ik zoveel bloed verloor dat ik geen melk produceerde terwijl ik het wel had gewild.
Ik had zo'n laag hb gehalte dat ik zo moe was en niet eens de fles kon geven.

Dus zorg dat je allebei de methodes weet voor als borstvoeding niet lukt dan ben je helemaal goed voorbereid.
groetjes lenneke

Wat is dan de 2e methode? Als het niet lukt geef je toch de fles? Of klink ik nu heel dom?
Tuurlijk, er zijn zat redenen om geen bv te geven. Soms lukt het echt niet. En respect voor iedereen die zijn eigen keuze maakt voor wel of geen bv hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms lijkt het echt niet te lukken, maar is dat een kwestie van slechte adviezen. Dat hoor ik ook zo vaak: "Als ik dat had geweten, had ik wel bv kunnen blijven geven." Mijn bericht is voor diegenen die het in ieder geval van plan zijn. Wie graag op de hoogte wil zijn van feiten over bv. , want er zijn zoveel misleidende fabeltjes. Om diegenen die met bv willen beginnen straks te laten weten waar je goede informatie kunt vinden. Als je meer weet, word je minder makkelijk overruled door een hulpverlener die niet echt achter bv staat.
Maar ik ben benieuwd naar de 2e methode.

Hoi Lizzy,

Bedankt voor je tips, je kan nooit genoeg voorbereid zijn toch...
Ik denk dat Ienneke met de 2e manier de fles bedoeld hoor.

Groetjes Iris

Ja, dat dacht ik ook. Lenneke, bedoelde je de fles? Ik heb ervaring met fles en bv en ik ben van mening dat er bij bv toch veel meer komt kijken.
Weet je, ik was nog niet zo met bv bezig toen ik zwanger was. Maar het is wel handig te weten wat in de 1e dagen belangrijk is. Dan word je niet zo snel onzeker of op het verkeerde pad gezet. En mij hielp het erg om een filmpje gezien te hebben van iemand die bv geeft met uitleg. Ik zou de adressen van de site goed bewaren, dan kun je daar op dag 1 na de bevalling meteen al je vragen droppen en antwoorden vinden.

Terug
Bovenaan