wel fruit, geen groente

Hoi,

Mijn dochter van 7,5 maand is volgens mij heel eigenwijs. Fruit eet ze prima, net als broodkorsten en een rijstewafel. Maar groente, ho maar. Elke avond is het weer gezeur. Voor de eerste hap doet ze haar mond nog wel open, maar daarna niet meer en is het meestal huilen. Volgens mij lust ze de meeste groenten wel, want als je er toch een hapje in schuift slikt ze die zonder problemen weg. Aardappel vindt ze echt niet lekker en spuugt ze weer uit.
Heeft iemand een idee wat we hier aan kunnen doen? Aannemende dat er geen gekke dingen aan de hand zijn maar dat ze gewoon eigenwijs is... tot nu toe is het gewoon een kwestie van volhouden en elke dag opnieuw proberen, maar begin het wel een beetje beu te worden onderhand.

Hoor graag jullie ideeen! Groetjes Meike
 
hoi meike.

eet jou dochter alleen als je haar de groente geeft ?
ik geef mijn zoontje samen met ons eten hij is ook 7,5 mnd oud.
en vind het geweldig om samen met ons te eten.
want als hij al gegeten heeft en wij daarna is hij het er niet mee eens want dan wil hij ook.
en het is vaak zien eten doet eten. misschien kun je dat proberen. zei een hapje en jullie ook.
en de aardappels kun je mengen door de groente prak, misschien iets minder in het begin zodat ze de smaak van aardappel niet echt proeft en steeds meer de aardappel erbij doen. zo leert ze de smaak misschien beter en rustiger kennen.

groetjes inge
 
Hoi inge,
Ja, ze eet wel regelmatig alleen. Vaak is ze tussen half zes en zes niet meer te houden dus dan krijgt ze al terwijl ons eten nog niet klaar is. Op dagen dat we niet hoeven te werken lukt het vaak wel. Misschien moet ik daar toch wat op vinden... der grote zus (1,5) eet wel alles, dus dat is een goed voorbeeld ;)
Groetjes!
 
hoi meike.

ik kook vaak ook voor meerdere dagen, op de dahen dat ik thuis ben kook ik wat extra's zodat als we alle 2 moeten werken het eten alleen maar uit de vriezer of koelkast hoef te pakken.
ons zoontje eet ook rond half 6 6uur. voor ons zoontje kook ik ook altijd voor meerdere dagen. ik ben zelf niet zo van de potjes.

maar als ze niet alleen eet eet ze dan beter ?
en hoe heb je het altijd gedaan bij haar zus ?

groetjes inge
 
Hoi hoi,

Vandaag en gister had ik het eten vroeg klaar en heeft ze echt bij ons aan tafel gezeten. Goed kan ik het nog niet noemen, maar het ging wel beter! Ze had haar eigen bord en lepel en eten, dus dat levert extra knoeiboel op ;) Voordeel dat als ze haar eigen lepel in haar mond wil stoppen we er snel een hapje in kunnen schuiven. Het was tomaat en aardappel (met tomatensap erdoor). Tomaat = yum, als er teveel aardappel op de lepel zit vertrekt der gezicht en komt het er weer uit. Komt wel wat binnen dus, maar echt geinteresseerd is ze niet.
Nee, ze heeft nog nooit een potje gehad... hier krijgen ze ook alles vers. Haar zus heeft nooit moeite met eten gehad. Bij haar was het hoe meer hoe beter en hoe gekker de ingredienten hoe lekkerder! Vanaf het begin. Na de eerste paar maanden heeft zij trouwens wel af een toe een potje gehad, totdat ze die ging weigeren!! Vers is nou eenmaal lekkerder natuurlijk.

We blijven proberen en hopelijk gaat ze ook de aardappel nog lekker vinden... Aan pasta en andere dingen waar je tanden voor nodig hebt zijn we nog niet toe, want die heeft ze nog niet... weet ook niet meer hoe ik dat met haar zus heb gedaan.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan