Wel/geen derde nu?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Mijn partner en ik zitten in dubio, we zijn er zeker van dat we nog een derde kindje willen. We hebben nu 2 zoontjes van 2 en bijna 5.
Het probleem zit in de ruimte, we wonen nu in een flat met maar 2 slaapkamers en de jongens slapen nu dus al samen op een kamer.
We willen de flat binnenkort te koop zetten en dus een grotere woning gaan kopen/ huren.
Het was de bedoeling dat dit al eerder zou gebeuren maar door de huidige woningmarkt hebben we dit uitgesteld.
We hebben altijd gezegd dat we niet te veel tijd tussen de zwangerschappen wilden en nu is dus ons enige argument de ruimte.
De baby zou eventueel eerst bij ons op de kamer kunnen.
Hoe denken jullie hierover?

Groetjes van een twijfelachtig stel

Wil nog wel zeggen dat ik mij heel bewust ben van ons geluk met 2 gezonde kinderen en dat ik absoluut niemand hier voor het hoofd wil stoten.
Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen makkelijk zwanger wordt.
Hoop dat ik hiermee niemand kwets, dat is absoluut niet mijn bedoeling!!

Hoi,

Welkom hier.

Tuurlijk stoot je niemand voor het hoofd, het is hier niet voor niks een 'zwanger worden' forum.

Maar ik snap je twijfels wel. Alhoewel ik zelf geen kinderen heb.
Aan de ene kant, de eerste paar jaar maakt het voor een kind niet uit waar ie slaapt. Maar aan de andere kant, de oudste wordt ook al wat ouder en heeft straks wel behoefte aan een eigen kamertje.

En toch aan de ene kant, je hebt inderdaad al twee kinderen. Ik zou zelf even gewacht hebben totdat we iets groter zouden wonen. Een huis wordt echt gauw te klein met nog een derde erbij.

Veel succes!

Ik zou niet wachten als je beiden zeker bent dat je toch een 3e wil. Mocht je zo gelukkig zijn dat het wel in 1 keer lukt heb je nog 9 maanden de tijd. En bij mij hebben de jongens ook de eerste maanden bij mij op de kamer geslapeb. Vond ik zelf juist genieten. Die ruimte lost zich echt wel op. Vroeger ging dat ook met hele grote gezinnen in piepkleine huizen.

Ik snap het wel... maar sluit me volledig bij supertje aan... praktisch is het altijd op te lossen. Maar ik zou wel uitkijken naar een groter huis. Het is wel extra comfort en privecy..

succes met jullie keuze!

Bedankt voor jullie lieve reacties!!
Merk dat ik zelf ook sterk er naar neig om het wel te doen, ik kan meer voordelen bedenken dan nadelen.
Een groter huis gaat er sowieso komen.
Maar ik betrap mezelf er ook op dat ik blijkbaar de meningen van anderen (vooral familie/ vrienden) belangrijk vind en die zijn niet allemaal positief.
Ik weet dat ik me daardoor niet moet laten leiden maar vind het wel lastig..

Gewoon doen wat voor jou/jullie goed voelt :). Iedereen kan dingen zeggen en iedereen denkt toch overal anders over. Het is en blijft jullie leven en niet van iemand anders :)

Bedankt voor alle reacties, we hebben er samen nog eens goed over gesproken en manlief wil toch liever nog even wachten.
In tegenstelling tot mij, maar je moet er toch samen helemaal achter staan.
Ik hoop dat het niet te lang gaat duren, wil zo graag er weer voor gaan!
Misschien tot snel!!

Terug
Bovenaan