Wel/geen embryo

Hii, vandaag bij 7/8 weken een uitwendige echo gehad en daarop was wel een vruchtzakje te zien maar geen embryo. Toen een inwendige echo gehad en hierop zag de verloskundige wel een kleine embryo en volgens haar ook een hartje te horen en zien. En later zag ze op de inwendige echo weer geen embryo. Had trouwens een hele volle blaas, dus ik weet niet of dat ook nog mee speelt. Volgende week weer een echo om te kijken of er dan meer zichtbaar is. <br />Anderen die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt?<br />Heb twee weken geleden ook nog een vitaliteitsecho eldere laten maken en daarop was een vruchtzakje te zien van 1 cm, toen zagen ze geen embryo. Vruchtzakje was vandaag wel gegroeid vergeleken met toen.<br />
 
Volgens mij zouden ze met 7-8 weken een embryo moeten zien. Tenzij je minder ver bent dan gedacht. Weet je zeker dat je 7-8 weken ver bent?
 
Hoeveel weken precies is niet helemaal duidelijk. Ik ben meteen zwanger geworden nadat ik met de pil gestopt ben.
In eerste instantie was er bij de inwendige echo wel een embryo te zien en even later kon de verloskundige het niet meer echt goed terug zien.
 
Hmm raar...
Ik had met 6 weken mijn eerste uitwendige echo en daar was gelijk duidelijk een vruchtje met hartslag te zien. ( Ook duidelijk voor mijzelf zeg maar.)
Dus dan zou je met 7-8 weken zeker wat moeten zien lijkt mij...
 
Mocht je inderdaad 7-8 weken zijn, dan zou je wel een embryo moeten zien. Bij mij was een te kleine embryo slecht nieuws. Het werd uiteindelijk een missed abortion.
 
Toen ik zeven/acht weken was er duidelijk een embryo te zien met een kloppend hartje. Misschien ben je minder ver. Embryo's ontwikkelen zich tot 12 weken in hetzelfde tempo.
 
Vervelend zeg zoveel onduidelijkheid bij je eerste echo! In principe zou een volle blaas is bij ‘vroege’ echo’s juist een voordeel moeten zijn. Dan ligt de baarmoeder verder naar voren. Ik mocht voor de 20 weken echo niet gaan plassen omdat de baby anders te laag zou liggen en dan minder goed te zien zou zijn.

Hopelijk komt het nog goed!
 
Een volle blaas bij een uitwendige echo is inderdaad goed, maar bij inwendig werkt dat juist nadelig (wat ik op het internet lees).
Het is ons allemaal heel erg onduidelijk na afgelopen week ...
Gelukkig deze week weer een echo ?
 
Terug
Bovenaan