wel/geen kraamzorg of tussenoplossing?

Hallo allemaal,

Ik ben pas pril zwanger (4w 2d) maar ik vraag me het volgende af:

Vanaf de geboorte van mijn (nu nog jongste) heb ik gezegd, als er ooit nog een kindje komt wil ik geen kraamzorg meer. Bij de eerste heb ik met vooral laten overrulen door de ervaren kraamverzorgster die er toen was (tja ik was 22 en deed dus maar braaf wat me gezegd werd). Bij de tweede was mijn man thuis die zich eigenlijk een beetje liep te vervelen, de kraamhulp was heel aardig maar toch voelde ik me niet thuis in mijn eigen huis. Ik kookte mijn eigen potje en deed alles zelf met de baby. Rusten vond ik niet nodig.. ik had nergens last van.

Ik weet dat ik nog even de tijd heb om het te beslissen maar.. kan ik er eigenlijk ook voor kiezen om geen kraamhulp te willen? De huisarts en verloskundige komen sowieso toch ook hun controles doen.

Hoe denken jullie daarover?

Veel liefs

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik weet niet of je ook zonder kraamzorg kunt.  Wil je in het zh of thuis bevallen?

Is je man weer thuis de week na de bevalling?

Elke bevalling is anders. Ervaar je anders. Kunnen andere klachten bij komen.

Ik zou persoonlijk het grafiek aan gaan met een kraamzorg instelling. Daar dit voorleggen. Kijken wat zij er van vinden en wat de mogelijkheden zijn. Misschien weet de kraamhulp instelling bij jou verhaal wel van.  Die persoon ga ik sturen en dan sluit die het beste bij jullie gezin aan.

Die van ons wist ik al bij intake want wij gebruiken de ouderwetse hydrofielluier voor de baby. Zij wad de enige die dat kon. Rest allemaal jonge meiden die dat niet geleerd hadden.  ;)

Terug
Bovenaan